Graphics 2

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 16:29, 14 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(graphics 2)
← Previous diff
Wersja z dnia 16:32, 14 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Gr2.png|GR.2|right]] [[Grafika:Gr2.png|GR.2|right]]
-Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $06]]) podobny do [[Graphics 1]] lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w [[Graphics 7]]) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów.+Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $07]]) podobny do [[Graphics 1]] lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w [[Graphics 7]]) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów.
Podobnie jak w [[Graphics 1]] [[generator znaków]] zawiera jedynie 64 definicje. Podobnie jak w [[Graphics 1]] [[generator znaków]] zawiera jedynie 64 definicje.

Wersja z dnia 16:32, 14 maj 2022

GR.2

Tryb tekstowy (ANTIC $07) podobny do Graphics 1 lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w Graphics 7) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. Podobnie jak w Graphics 1 generator znaków zawiera jedynie 64 definicje.

Kolor tła (piksel o wartości 0) pobierany jest zawsze z rejestru COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)) (także kolor ramki).

Kolor znaku (piksel o wartości 1) wybierany jest za pośrednictwem dwóch najstarszych bitów kodu znaku w pamięci ekranu:


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools