Tryby GTIA
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 12:46, 25 kwi 2024 Mono (Dyskusja | wkład) (cztery bity na piksel) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (layout) |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
* Wyłącznie przy użyciu tych trybów możliwe jest uzyskanie pełnej palety 256 kolorów na ekranie. | * Wyłącznie przy użyciu tych trybów możliwe jest uzyskanie pełnej palety 256 kolorów na ekranie. | ||
- | Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 3 tryby GTIA: [[Graphics 9]], [[Graphics 10]] i [[Graphics 11]]. | + | Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 3 tryby GTIA: |
+ | * [[Graphics 9]], | ||
+ | * [[Graphics 10]] | ||
+ | * [[Graphics 11]]. | ||
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria: Tryby graficzne]] | [[Kategoria: Tryby graficzne]] | ||
{{stub}} | {{stub}} |
Aktualna wersja
Kolorowe tryby graficzne układu GTIA, w których jeden piksel ma szerokość dwóch cykli koloru.
Oto wspólne ich cechy:
- Za pojedynczy piksel odpowiada zawsze cztery bity.
- Liczba pikseli w linii przy normalnej szerokości pola gry wynosi 80, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 64 i 96.
- Kolor piksela nie zawsze jest pobierany bezpośrednio z rejestru koloru COLPMx/COLPFx, ale w niektórych trybach kombinowany jest dodatkowo z wartością odpowiadającą pikselowi w pamięci ekranu.
- Nie we wszystkich trybach poprawnie działają kolizje.
- Mogą być włączone w dowolnym z trybów ANTIC-a za pośrednictwem modyfikacji rejestru GTIACTL (GTIACTLS).
- Wyłącznie przy użyciu tych trybów możliwe jest uzyskanie pełnej palety 256 kolorów na ekranie.
Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 3 tryby GTIA:
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.