Graphics 13
From Atariki
Tryb tekstowy (ANTIC $05), podobny do trybu 12, lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w Graphics 7) oraz możliwością użycia piątego koloru (znak w inverse video). Dodatkową zaletą jest dwukrotnie mniejsza zajętość pamięci ekranu. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).
Oto wartości pikseli i odpowiadające im rejestry kolorów:
- %00 - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)) (także kolor ramki),
- %01 - COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)),
- %10 - COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)),
- %11 (znaki normalne $00-$7F) - COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6)),
- %11 (znaki inverse $80-$FF) - COLPF3 ($D019) (cień COLPF3S ($02C7)),
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.