Graphics 7

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 07:13, 14 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(mapowanie kolorów)
← Previous diff
Wersja z dnia 19:26, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(okno tekstowe)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Siódmy tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się ze 96 linii trybu [[ANTIC Display List|ANTIC $0D]]. +[[Grafika:Gr7.png|GR.7|right]]
 +Siódmy tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 96 linii trybu [[ANTIC Display List|ANTIC $0D]].
*Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128). *Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
Linia 11: Linia 12:
* %10 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]); * %10 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]);
* %11 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]); * %11 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]);
 +
 +Ekran w tyb trybie zajmuje 40*96=3840 ($F00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami.
 +Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]].
Tryb ten użyty został w paru grach, m. in. [[Draconus]], [[Zybex]], czy [[Blinky's Scary School]], a także na stronach tytułowych takich pozycji, jak [[Black Lamp]], [[Crumble's Crisis]], [[Space Lobsters]] oraz [[Ninja Commando]]. Tryb ten użyty został w paru grach, m. in. [[Draconus]], [[Zybex]], czy [[Blinky's Scary School]], a także na stronach tytułowych takich pozycji, jak [[Black Lamp]], [[Crumble's Crisis]], [[Space Lobsters]] oraz [[Ninja Commando]].

Wersja z dnia 19:26, 20 lip 2022

GR.7

Siódmy tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 96 linii trybu ANTIC $0D.

  • Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
  • Proporcje piksela: 2x2, czyli ma kształt zbliżony do kwadratu
  • Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
  • Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 119 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:

Ekran w tyb trybie zajmuje 40*96=3840 ($F00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.

Tryb ten użyty został w paru grach, m. in. Draconus, Zybex, czy Blinky's Scary School, a także na stronach tytułowych takich pozycji, jak Black Lamp, Crumble's Crisis, Space Lobsters oraz Ninja Commando.

Programy graficzne używające tego trybu to RAMbrandt oraz Graphics Arts Department.

Personal tools