Sic!
From Atariki
Wersja z dnia 13:11, 8 lip 2011 Dracon (Dyskusja | wkład) (literuffka) ← Previous diff |
Wersja z dnia 00:25, 19 lis 2011 Stryker (Dyskusja | wkład) (→Za wszystko odpowiadają) Next diff → |
||
Linia 40: | Linia 40: | ||
*[[Pr0be]] - kodowanie (Sic! Menu, loader) | *[[Pr0be]] - kodowanie (Sic! Menu, loader) | ||
*[[Stryker]] - pomysł, testowanie | *[[Stryker]] - pomysł, testowanie | ||
- | *[[Trub]] - kodowanie (SDX Upgrade, poprawki do Sic! Menu), testowanie | + | *[[Trub]] - kodowanie (SDX Upgrade, poprawki do Sic! Menu, Sic! Menu GUI), testowanie |
oraz mający w projekcie swój mniejszy bądź większy udział: [[Seban]], [[X-Ray]], [[Miker]], [[Zenon]] | oraz mający w projekcie swój mniejszy bądź większy udział: [[Seban]], [[X-Ray]], [[Miker]], [[Zenon]] | ||
Wersja z dnia 00:25, 19 lis 2011
Spis treści |
Co to w ogóle jest?
SIC!, czyli w skrócie Super Inexpensive Cart, to inteligentny cartridge przeznaczony dla ośmiobitowego Atari, działający na pamięci typu flash. Łączy w sobie funkcje standardowego kartridża oraz programatora. Może służyć jako multicart, gdzie można umieścić paręnaście ulubionych gier dem itd. Inne zastosowania to np. wykorzystanie sic!-a do wrzucenia nań SpartaDOS X, czy możliwość zaprogramowania kości z TOS-em dla Atari ST/E . Kartridż obsługuje pamięci flash 1- 2- oraz 4 megabitowe "5V" w obudowie DIP (odpowiedni o pojemności 128, 256 oraz 512 kilobajtów). Pamięć ta jest podzielona na banki, które wybierane są poprzez zapisanie wartości w odpowiednim rejestrze sterującym (kliknij). Możliwości carta można przetestować w najnowszej wersji emulatora Altirra.
Hardware
Gotowy Sic! występuje w dwóch wersjach:
- Oraz z podstawką ZIF (pasuje do serii XE)
- Przełącznik znajdujący się z boku kartridża pozwala na jego włączenie/wyłączenie bez konieczności wyciągania go z gniazda.
- Natomiast zworka u góry (widoczne po otwarciu kartridża) pozwala obsługiwać kości z inną kolejnością sygnałów na pinach (dotyczy to niektórych pamięci 2-megabitowych, gdzie sygnał RESET znajduje się na #1 pinie).
- Z pomocą małej przeróbki można przerobić Sic!-a, aby po resecie komputera przechodził do menu. W tym celu należy wstawić mikroswitch pomiędzy piny #1 i #10 układu U2.
Software
Wraz z sic!-em dostępne jest dedykowane mu oprogramowanie (platforma, na której działa, w nawiasie):
- Sic! Flasher (Atari) - służący do zaprogramowania pamięci flash
- Sic! autoflasher (Atari) - służący do zaprogramowania pamięci flash
- Sic! Dump (Atari) - do zgrania zaprogramowanej pamięci flash
- SDX upgrade flasher for Sic! (Atari) - pozwalający sflashować SpartaDOS X na Sic!-u
- Sic! Menu (PC) - tym programem można ułożyć menu, łącznie z dodaniem grafiki oraz muzyki (działa z linii komend)
- Sic! Cartridge Generator (PC) - podobny w działaniu do Sic! Menu, jednak działający w GUI Windowsa. Tutaj wyłącznie wgrywamy programy, grafika i muzyka są programowo narzucone.
Za wszystko odpowiadają
- Candle - projektowanie, pomysł, kodowanie (Sic! Cartridge Generator), testowanie
- Dely - naklejka na kartridż, strona www
- KMK - kodowanie (Sic! Flasher, Sic! Dump, SDX Upgrade), testowanie
- Ooz - grafika
- Pr0be - kodowanie (Sic! Menu, loader)
- Stryker - pomysł, testowanie
- Trub - kodowanie (SDX Upgrade, poprawki do Sic! Menu, Sic! Menu GUI), testowanie
oraz mający w projekcie swój mniejszy bądź większy udział: Seban, X-Ray, Miker, Zenon
Odnośniki zewnętrzne
- Paczka z softem zawiera m.in. schemat, wymienione wyżej programy, instrukcje, specyfikacje, źródła.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.