Kody błędów
From Atariki
Wersja z dnia 16:02, 25 gru 2007 KMK (Dyskusja | wkład) (ale programistów na ST to chyba już nie ma :)) ← Previous diff |
Aktualna wersja KMK (Dyskusja | wkład) (→Atari 8-bit) |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
=== System === | === System === | ||
- | * [[Kody błędów Atari OS]] | + | * [[Kody statusowe Atari OS]] |
=== Interpretery [[BASIC]]-a === | === Interpretery [[BASIC]]-a === | ||
Linia 21: | Linia 21: | ||
* [[Kody błędów GEMDOS-u]] | * [[Kody błędów GEMDOS-u]] | ||
- | [[Kategoria:Menu Główne]] | + | == Error in (at) line == |
+ | {{Grafr|Blad_basic.png}} | ||
+ | Także "ERROR AT LINE". Zazwyczaj występuje w językach interpretowanych (Atari Basic, Turbo Basic XL), typowa składnia to: | ||
+ | <pre> | ||
+ | ERROR #NUMBER IN LINE #NUMBER2 | ||
+ | </pre> | ||
+ | gdzie odpowiednio #NUMBER zostaje zastąpiony numerem błędu generowanym przez system, a #NUMBER2 wskazuje na linię, w której się on znajduje. W Basicu dla Atari XL/XE komunikat wykonawczy "ERROR AT LINE" zostaje zamieniony na "ERROR IN LINE" przez niektóre kompilatory, jednak trzeba pamiętać, że niektórych błędów one nie wykrywają. | ||
+ | |||
+ | Tego samego rodzaju błąd może wystąpić także w językach kompilowanych (także przy kompilowanych wersjach BASICa, choć nie tylko), zasadniczo mając podobną składnię (choć nie zawsze numery linii są używane). Należy przy tym uważać, gdyż niektóre kompilatory (na przykład Turbo C) potrafią wskazać niekiedy na linię poniżej właściwego błędu. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Niezbędnik kodera]] |
Aktualna wersja
Spis treści |
Atari 8-bit
System
Interpretery BASIC-a
- Kody błędów Atari BASIC
- Kody błędów Atari Microsoft BASIC
- Kody błędów BASIC A+
- Kody błędów BASIC-a XL
- Kody błędów BASIC-a XE
- Kody błędów MultiBASIC-a
- Kody błędów Turbo BASIC-a XL
Atari ST/TT/Falcon
Error in (at) line
Także "ERROR AT LINE". Zazwyczaj występuje w językach interpretowanych (Atari Basic, Turbo Basic XL), typowa składnia to:
ERROR #NUMBER IN LINE #NUMBER2
gdzie odpowiednio #NUMBER zostaje zastąpiony numerem błędu generowanym przez system, a #NUMBER2 wskazuje na linię, w której się on znajduje. W Basicu dla Atari XL/XE komunikat wykonawczy "ERROR AT LINE" zostaje zamieniony na "ERROR IN LINE" przez niektóre kompilatory, jednak trzeba pamiętać, że niektórych błędów one nie wykrywają.
Tego samego rodzaju błąd może wystąpić także w językach kompilowanych (także przy kompilowanych wersjach BASICa, choć nie tylko), zasadniczo mając podobną składnię (choć nie zawsze numery linii są używane). Należy przy tym uważać, gdyż niektóre kompilatory (na przykład Turbo C) potrafią wskazać niekiedy na linię poniżej właściwego błędu.