Headache
From Atariki
Wersja z dnia 15:59, 15 cze 2017 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:19, 15 cze 2017 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
Oczywiście, ponieważ całość ma postać plików tekstowych zawierających polecenia wsadowe, w teorii jest możliwe uruchomienie tego programu pod dowolnym interpreterem tego języka, pod warunkiem, że taki powstanie. W momencie prezentacji (maj 2017) jedynym takim interpreterem był interpreter poleceń (COMMAND.COM) SpartaDOS X. | Oczywiście, ponieważ całość ma postać plików tekstowych zawierających polecenia wsadowe, w teorii jest możliwe uruchomienie tego programu pod dowolnym interpreterem tego języka, pod warunkiem, że taki powstanie. W momencie prezentacji (maj 2017) jedynym takim interpreterem był interpreter poleceń (COMMAND.COM) SpartaDOS X. | ||
- | Jest to gra czysto tekstowa, zrealizowana (naturalnie) w [[Graphics 0]], ale autorzy postarali się o upiększenie jej przez dodanie ilustracji starannie wykonanych przy użyciu standardowej semigrafiki Atari. Na początku gry gracz budzi się (z kacem) na podłodze łazienki własnego domu. Jak zwykle w tego typu grach przewidziana jest eksploracja najbliższego otoczenia, przechodzenie do innych pomieszczeń domu, badanie różnych przedmiotów, decydowanie, czy je ze sobą zabrać, czy nie - i naturalnie, nie należy bezmyślnie brać wszystkiego, co się wziąć daje, bo plecak mieści jedynie osiem przedmiotów. | + | Jest to gra czysto tekstowa, zrealizowana (naturalnie) w [[Graphics 0]], ale autorzy postarali się o upiększenie jej przez dodanie ilustracji starannie wykonanych przy użyciu standardowej semigrafiki Atari. Na początku gry gracz budzi się (z kacem) na podłodze łazienki własnego domu. Jak zwykle w tego typu grach przewidziana jest eksploracja najbliższego otoczenia, przechodzenie do innych pomieszczeń, badanie znalezionych przedmiotów, decydowanie, czy je ze sobą zabrać, czy nie - i naturalnie, nie należy bezmyślnie brać wszystkiego, co się wziąć daje, bo plecak mieści jedynie osiem przedmiotów. |
Pewną wadą programu jest niemożność jego opuszczenia w dowolnej chwili lub zrestartowania od początku. | Pewną wadą programu jest niemożność jego opuszczenia w dowolnej chwili lub zrestartowania od początku. |
Wersja z dnia 16:19, 15 cze 2017
Gra napisana przez pirxa i jego córkę Zosię, a zaprezentowana na party WAP-NIAK 2017.
Jest to pierwsza gra stworzona, według określenia jednego z autorów, "w języku najwyższego możliwego poziomu na Atari", to znaczy w języku plików wsadowych (BAT) SpartaDOS X. Całkowita objętość programu to 58 KB w 57 plikach.
Oczywiście, ponieważ całość ma postać plików tekstowych zawierających polecenia wsadowe, w teorii jest możliwe uruchomienie tego programu pod dowolnym interpreterem tego języka, pod warunkiem, że taki powstanie. W momencie prezentacji (maj 2017) jedynym takim interpreterem był interpreter poleceń (COMMAND.COM) SpartaDOS X.
Jest to gra czysto tekstowa, zrealizowana (naturalnie) w Graphics 0, ale autorzy postarali się o upiększenie jej przez dodanie ilustracji starannie wykonanych przy użyciu standardowej semigrafiki Atari. Na początku gry gracz budzi się (z kacem) na podłodze łazienki własnego domu. Jak zwykle w tego typu grach przewidziana jest eksploracja najbliższego otoczenia, przechodzenie do innych pomieszczeń, badanie znalezionych przedmiotów, decydowanie, czy je ze sobą zabrać, czy nie - i naturalnie, nie należy bezmyślnie brać wszystkiego, co się wziąć daje, bo plecak mieści jedynie osiem przedmiotów.
Pewną wadą programu jest niemożność jego opuszczenia w dowolnej chwili lub zrestartowania od początku.
Pod SpartaDOS X, ze względu na spore zapotrzebowanie na pamięć zmiennych środowiskowych, program wymaga załadowania nakładki ENV, a co za tym idzie, może działać tylko na komputerze mającym minimum 128 KB RAM.