FNT

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 10:38, 21 cze 2016
Mono (Dyskusja | wkład)
(usuniecie kategorii tryby graficzne)
← Previous diff
Wersja z dnia 22:57, 15 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(link do SXS)
Next diff →
Linia 19: Linia 19:
$0000-$03FF BYTE data $0000-$03FF BYTE data
</pre> </pre>
 +== Zobacz też ==
 +[[SXS]]
[[Kategoria:Atari 8-bit]] [[Kategoria:Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Formaty plików]] [[Kategoria:Formaty plików]]

Wersja z dnia 22:57, 15 maj 2022

Format pliku czcionki rastrowej.

Zawiera definicje znaków czcionki w postaci wymaganej do bezpośredniego wyświetlenia przez maszynę (jest to format "zależny od urządzenia") czyli tzw. generator znaków.

Każdy znak zdefiniowany jest za pomocą 8 następujących po sobie bajtów i definiuje kolejne linie znaku (licząc od góry). Znaki w zestawie uporządkowane są według kodów ekranowych, a nie wg kodów ATASCII.

Sposób interpretacji piksela zależy od trybu znakowego, w którym font zostanie użyty.

Plik FNT zazwyczaj zawiera definicję 128 znaków i liczy sobie 1024 bajty (128 znaków po 8 bajtów).

Spotykane są pliki FNT zawierające dane czcionki opakowane w binarny nagłówek DOSu - plik zawiera wtedy 1030 bajtów (1024 bajty czcionki + 6 bajtów nagłówka).

FNT file format
---------------

offset         type    desc
------         ----    ----
$0000-$03FF    BYTE    data

Zobacz też

SXS

Personal tools