FNT
From Atariki
Wersja z dnia 10:38, 21 cze 2016 Mono (Dyskusja | wkład) (usuniecie kategorii tryby graficzne) ← Previous diff |
Wersja z dnia 22:57, 15 maj 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (link do SXS) Next diff → |
||
Linia 19: | Linia 19: | ||
$0000-$03FF BYTE data | $0000-$03FF BYTE data | ||
</pre> | </pre> | ||
+ | == Zobacz też == | ||
+ | [[SXS]] | ||
[[Kategoria:Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Formaty plików]] | [[Kategoria:Formaty plików]] |
Wersja z dnia 22:57, 15 maj 2022
Format pliku czcionki rastrowej.
Zawiera definicje znaków czcionki w postaci wymaganej do bezpośredniego wyświetlenia przez maszynę (jest to format "zależny od urządzenia") czyli tzw. generator znaków.
Każdy znak zdefiniowany jest za pomocą 8 następujących po sobie bajtów i definiuje kolejne linie znaku (licząc od góry). Znaki w zestawie uporządkowane są według kodów ekranowych, a nie wg kodów ATASCII.
Sposób interpretacji piksela zależy od trybu znakowego, w którym font zostanie użyty.
Plik FNT zazwyczaj zawiera definicję 128 znaków i liczy sobie 1024 bajty (128 znaków po 8 bajtów).
Spotykane są pliki FNT zawierające dane czcionki opakowane w binarny nagłówek DOSu - plik zawiera wtedy 1030 bajtów (1024 bajty czcionki + 6 bajtów nagłówka).
FNT file format --------------- offset type desc ------ ---- ---- $0000-$03FF BYTE data