Graphics 0
From Atariki
Wersja z dnia 17:22, 14 maj 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (chact) ← Previous diff |
Wersja z dnia 17:20, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (zajetosc pamieci) Next diff → |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
* Jasność grafiki - piksel o wartości 1 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]). | * Jasność grafiki - piksel o wartości 1 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]). | ||
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]. | W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]. | ||
+ | |||
+ | Ekran w tyb trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. | ||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
Linia 14: | Linia 16: | ||
== Zobacz również == | == Zobacz również == | ||
- | [[SGE]] | + | * [[SGE]] |
+ | * [[Kody ekranowe]] | ||
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria: Tryby graficzne]] | [[Kategoria: Tryby graficzne]] |
Wersja z dnia 17:20, 20 lip 2022
Zerowy tryb w numeracji Atari OS (ANTIC $02). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do Graphics 0 może być zlogosowany tryb 8. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. Generator znaków zawiera definicje 128 znaków. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).
Rejestry określające kolory:
- Kolor ramki - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8));
- Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
- Jasność grafiki - piksel o wartości 1 COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)).
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.
Ekran w tyb trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.
Ciekawostki
W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.
Zobacz również
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.