ABBUC Intro 39

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 18:09, 29 wrz 2005
Miker (Dyskusja | wkład)
(literówki i ortografia)
← Previous diff
Aktualna wersja
Dracon (Dyskusja | wkład)

Linia 1: Linia 1:
-Mini-[[intro]] napisane na zamówienie niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. Miało zostać umieszczone w świątecznym wydaniu magazynu nr 39. Jednak z powodu "tajemniczych" problemów technicznych, intro zostało nagrane na drugą stronę dyskietki. I własnie dlatego dopiero po [[boot|zbootowaniu]] się z drugiej strony dyskietki możemy je uruchomić. Niewielu ludzi widziało tą mini-produkcje ponieważ nie przypuszczali iż na drugiej stronie [[Abbuc Magazin]] może znajdowac się drugie intro :)+{{grafr|Slight_abbuc39_1.gif}}Niewielkie [[intro]] napisane na zamówienie niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. Miało zostać umieszczone w świątecznym wydaniu magazynu nr 39. Jednak z powodu problemów technicznych (najprawdopodobniej były pewne opóźnienia i ludzie z [[ABBUC]] poprosili na wszelki wypadek jeszcze jedną osobę o intro do magazynu), zostało nagrane na drugą stronę dyskietki (na 1. stronie było za to intro niemieckiego kodera - [[Friday|Friday Soft]]). I własnie dlatego dopiero po [[boot|zbootowaniu]] się z drugiej strony dyskietki możemy je uruchomić. Niewielu ludzi widziało tą mini-produkcję ponieważ nie przypuszczali, iż na drugiej stronie [[Abbuc Magazin]] może znajdowac się drugie intro.
-To małe interko posiadało własny [[IRQ loader]], więc podczas wczytywania można było cieszyć się muzyką i oraz scrollem z [[credits]]ami. Po wczytaniu intra można obejrzeć prosty [[display list]]-effect, polegający na skalowaniu, obracaniu i płynnym przekształcaniu jednego obiektu w drugi. Dane opisujące kształty wypełnionych obiektów, zostały wygenerowane przez dobór odpowiednich wzorów i przeliczenie ich na tablice szerokości przy pomocy krótkich programów w [[Turbo BASIC XL]]. Nawet niewprawne oko zauważy, każdy obiekt widoczny w tym intrze jest obiektem symetrycznym. Właśnie ta sztuczka pozwoliła na proste przekształcanie obiektów bez potrzeby ich rysowania. Zastosowano tylko operacje na [[Display List]]. Z podobnymi efektami (jednak bez efektu skalowania i obrotu) można było się spotkać w demach takich grup jak [[Shadows]], [[Taquart]] czy [[Zelax]].+To małe interko posiadało własny [[IRQ]] [[loader]], więc podczas wczytywania można było cieszyć się muzyką i oraz [[scroll]]em z [[credits]]ami. Po wczytaniu intra można obejrzeć prosty [[ANTIC Display List|display list]]-effect, polegający na skalowaniu, obracaniu i płynnym przekształcaniu jednego obiektu w drugi (rodzaj ''morphingu''). Dane opisujące kształty wypełnionych obiektów, zostały wygenerowane przez dobór odpowiednich wzorów i przeliczenie ich na tablice szerokości przy pomocy krótkich programów w [[Turbo BASIC XL]]. Nawet niewprawne oko zauważy, że każdy obiekt widoczny w tym intrze jest obiektem symetrycznym. Właśnie ta sztuczka pozwoliła na proste przekształcanie obiektów bez potrzeby ich rysowania. Zastosowano tylko operacje na [[ANTIC Display List|Display List]]. Z podobnymi efektami (jednak bez efektu skalowania i obrotu) można było się spotkać w [[demo|demach]] takich grup jak [[Shadows]], [[Taquart]] czy [[Zelax]].
 +== Autorzy ==
 +* kod: [[Seban]]
 +* muzyka: [[SoTe]] (główny motyw muzyczny), [[Jakub Husak]] (ścieżka dźwiękowa odtwarzana podczas ładowania intra)
 +* grafika: [[P.W.]], [[Rzóg]] (hi-res)
 +== Odnośniki ==
 +*[https://demozoo.org/productions/166821/ ABBUC Magazine #39 Intro] do pobrania z serwisu [https://demozoo.org DemoZoo]
-[[Grafika:Slight_abbuc39_1.gif]]+[[Kategoria:Intra XL/XE]]
 +[[Kategoria:Polskie dema]]

Aktualna wersja

Grafika:Slight_abbuc39_1.gif

Niewielkie intro napisane na zamówienie niemieckiego magazynu Abbuc Magazin. Miało zostać umieszczone w świątecznym wydaniu magazynu nr 39. Jednak z powodu problemów technicznych (najprawdopodobniej były pewne opóźnienia i ludzie z ABBUC poprosili na wszelki wypadek jeszcze jedną osobę o intro do magazynu), zostało nagrane na drugą stronę dyskietki (na 1. stronie było za to intro niemieckiego kodera - Friday Soft). I własnie dlatego dopiero po zbootowaniu się z drugiej strony dyskietki możemy je uruchomić. Niewielu ludzi widziało tą mini-produkcję ponieważ nie przypuszczali, iż na drugiej stronie Abbuc Magazin może znajdowac się drugie intro.

To małe interko posiadało własny IRQ loader, więc podczas wczytywania można było cieszyć się muzyką i oraz scrollem z creditsami. Po wczytaniu intra można obejrzeć prosty display list-effect, polegający na skalowaniu, obracaniu i płynnym przekształcaniu jednego obiektu w drugi (rodzaj morphingu). Dane opisujące kształty wypełnionych obiektów, zostały wygenerowane przez dobór odpowiednich wzorów i przeliczenie ich na tablice szerokości przy pomocy krótkich programów w Turbo BASIC XL. Nawet niewprawne oko zauważy, że każdy obiekt widoczny w tym intrze jest obiektem symetrycznym. Właśnie ta sztuczka pozwoliła na proste przekształcanie obiektów bez potrzeby ich rysowania. Zastosowano tylko operacje na Display List. Z podobnymi efektami (jednak bez efektu skalowania i obrotu) można było się spotkać w demach takich grup jak Shadows, Taquart czy Zelax.

Autorzy

  • kod: Seban
  • muzyka: SoTe (główny motyw muzyczny), Jakub Husak (ścieżka dźwiękowa odtwarzana podczas ładowania intra)
  • grafika: P.W., Rzóg (hi-res)

Odnośniki

Personal tools