ABBUC Intro 39
From Atariki
Wersja z dnia 18:09, 29 wrz 2005 Miker (Dyskusja | wkład) (literówki i ortografia) ← Previous diff |
Aktualna wersja Dracon (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Mini-[[intro]] napisane na zamówienie niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. Miało zostać umieszczone w świątecznym wydaniu magazynu nr 39. Jednak z powodu "tajemniczych" problemów technicznych, intro zostało nagrane na drugą stronę dyskietki. I własnie dlatego dopiero po [[boot|zbootowaniu]] się z drugiej strony dyskietki możemy je uruchomić. Niewielu ludzi widziało tą mini-produkcje ponieważ nie przypuszczali iż na drugiej stronie [[Abbuc Magazin]] może znajdowac się drugie intro :) | + | {{grafr|Slight_abbuc39_1.gif}}Niewielkie [[intro]] napisane na zamówienie niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. Miało zostać umieszczone w świątecznym wydaniu magazynu nr 39. Jednak z powodu problemów technicznych (najprawdopodobniej były pewne opóźnienia i ludzie z [[ABBUC]] poprosili na wszelki wypadek jeszcze jedną osobę o intro do magazynu), zostało nagrane na drugą stronę dyskietki (na 1. stronie było za to intro niemieckiego kodera - [[Friday|Friday Soft]]). I własnie dlatego dopiero po [[boot|zbootowaniu]] się z drugiej strony dyskietki możemy je uruchomić. Niewielu ludzi widziało tą mini-produkcję ponieważ nie przypuszczali, iż na drugiej stronie [[Abbuc Magazin]] może znajdowac się drugie intro. |
- | To małe interko posiadało własny [[IRQ loader]], więc podczas wczytywania można było cieszyć się muzyką i oraz scrollem z [[credits]]ami. Po wczytaniu intra można obejrzeć prosty [[display list]]-effect, polegający na skalowaniu, obracaniu i płynnym przekształcaniu jednego obiektu w drugi. Dane opisujące kształty wypełnionych obiektów, zostały wygenerowane przez dobór odpowiednich wzorów i przeliczenie ich na tablice szerokości przy pomocy krótkich programów w [[Turbo BASIC XL]]. Nawet niewprawne oko zauważy, iż każdy obiekt widoczny w tym intrze jest obiektem symetrycznym. Właśnie ta sztuczka pozwoliła na proste przekształcanie obiektów bez potrzeby ich rysowania. Zastosowano tylko operacje na [[Display List]]. Z podobnymi efektami (jednak bez efektu skalowania i obrotu) można było się spotkać w demach takich grup jak [[Shadows]], [[Taquart]] czy [[Zelax]]. | + | To małe interko posiadało własny [[IRQ]] [[loader]], więc podczas wczytywania można było cieszyć się muzyką i oraz [[scroll]]em z [[credits]]ami. Po wczytaniu intra można obejrzeć prosty [[ANTIC Display List|display list]]-effect, polegający na skalowaniu, obracaniu i płynnym przekształcaniu jednego obiektu w drugi (rodzaj ''morphingu''). Dane opisujące kształty wypełnionych obiektów, zostały wygenerowane przez dobór odpowiednich wzorów i przeliczenie ich na tablice szerokości przy pomocy krótkich programów w [[Turbo BASIC XL]]. Nawet niewprawne oko zauważy, że każdy obiekt widoczny w tym intrze jest obiektem symetrycznym. Właśnie ta sztuczka pozwoliła na proste przekształcanie obiektów bez potrzeby ich rysowania. Zastosowano tylko operacje na [[ANTIC Display List|Display List]]. Z podobnymi efektami (jednak bez efektu skalowania i obrotu) można było się spotkać w [[demo|demach]] takich grup jak [[Shadows]], [[Taquart]] czy [[Zelax]]. |
+ | == Autorzy == | ||
+ | * kod: [[Seban]] | ||
+ | * muzyka: [[SoTe]] (główny motyw muzyczny), [[Jakub Husak]] (ścieżka dźwiękowa odtwarzana podczas ładowania intra) | ||
+ | * grafika: [[P.W.]], [[Rzóg]] (hi-res) | ||
+ | == Odnośniki == | ||
+ | *[https://demozoo.org/productions/166821/ ABBUC Magazine #39 Intro] do pobrania z serwisu [https://demozoo.org DemoZoo] | ||
- | [[Grafika:Slight_abbuc39_1.gif]] | + | [[Kategoria:Intra XL/XE]] |
+ | [[Kategoria:Polskie dema]] |
Aktualna wersja
Niewielkie intro napisane na zamówienie niemieckiego magazynu Abbuc Magazin. Miało zostać umieszczone w świątecznym wydaniu magazynu nr 39. Jednak z powodu problemów technicznych (najprawdopodobniej były pewne opóźnienia i ludzie z ABBUC poprosili na wszelki wypadek jeszcze jedną osobę o intro do magazynu), zostało nagrane na drugą stronę dyskietki (na 1. stronie było za to intro niemieckiego kodera - Friday Soft). I własnie dlatego dopiero po zbootowaniu się z drugiej strony dyskietki możemy je uruchomić. Niewielu ludzi widziało tą mini-produkcję ponieważ nie przypuszczali, iż na drugiej stronie Abbuc Magazin może znajdowac się drugie intro.To małe interko posiadało własny IRQ loader, więc podczas wczytywania można było cieszyć się muzyką i oraz scrollem z creditsami. Po wczytaniu intra można obejrzeć prosty display list-effect, polegający na skalowaniu, obracaniu i płynnym przekształcaniu jednego obiektu w drugi (rodzaj morphingu). Dane opisujące kształty wypełnionych obiektów, zostały wygenerowane przez dobór odpowiednich wzorów i przeliczenie ich na tablice szerokości przy pomocy krótkich programów w Turbo BASIC XL. Nawet niewprawne oko zauważy, że każdy obiekt widoczny w tym intrze jest obiektem symetrycznym. Właśnie ta sztuczka pozwoliła na proste przekształcanie obiektów bez potrzeby ich rysowania. Zastosowano tylko operacje na Display List. Z podobnymi efektami (jednak bez efektu skalowania i obrotu) można było się spotkać w demach takich grup jak Shadows, Taquart czy Zelax.
Autorzy
- kod: Seban
- muzyka: SoTe (główny motyw muzyczny), Jakub Husak (ścieżka dźwiękowa odtwarzana podczas ładowania intra)
- grafika: P.W., Rzóg (hi-res)
Odnośniki
- ABBUC Magazine #39 Intro do pobrania z serwisu DemoZoo