Graphics 2
From Atariki
Wersja z dnia 19:22, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (okno tekstowe) ← Previous diff |
Wersja z dnia 22:10, 7 lut 2023 Mono (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Gr2.png|GR.2|right]] | [[Grafika:Gr2.png|GR.2|right]] | ||
- | Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $07]]) podobny do [[Graphics 1]] lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w [[Graphics 7]]) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. | + | Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $07]]) podobny do [[Graphics 1]] lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej (20x12). Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w [[Graphics 7]]) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. |
Podobnie jak w [[Graphics 1]] [[generator znaków]] zawiera jedynie 64 definicje. | Podobnie jak w [[Graphics 1]] [[generator znaków]] zawiera jedynie 64 definicje. | ||
Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru [[Rejestry ANTIC-a#CHRCTL|CHACTL ($D401)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#CHACT|CHACT ($2F3)]]). | Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru [[Rejestry ANTIC-a#CHRCTL|CHACTL ($D401)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#CHACT|CHACT ($2F3)]]). |
Wersja z dnia 22:10, 7 lut 2023
Tryb tekstowy (ANTIC $07) podobny do Graphics 1 lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej (20x12). Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w Graphics 7) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. Podobnie jak w Graphics 1 generator znaków zawiera jedynie 64 definicje. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).
Kolor tła (piksel o wartości 0) pobierany jest zawsze z rejestru COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)) (także kolor ramki).
Kolor znaku (piksel o wartości 1) wybierany jest za pośrednictwem dwóch najstarszych bitów kodu znaku w pamięci ekranu:
- %00 - COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)),
- %01 - COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)),
- %10 - COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6)),
- %11 - COLPF3 ($D019) (cień COLPF3S ($02C7)).
Ekran w tyb trybie zajmuje 20*12=240 ($F0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.