Fox
From Atariki
Wersja z dnia 19:33, 3 lut 2007 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Seban (Dyskusja | wkład) (llvm-mos link fix) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
Piotr ''' 'Fox' ''' Fusik, znany również jako '''0xF'''. Mózg jakich mało. | Piotr ''' 'Fox' ''' Fusik, znany również jako '''0xF'''. Mózg jakich mało. | ||
- | Zaczynał na scenie w 1995 roku. W 1996 wstąpił w szeregi grupy [[Infinity]] i oczarował wszystkich intrem [[Drunk Chessboard]]. Następnie, w 1997 przeszedł do grupy [[Taquart]], gdzie pisał zarówno użytki (m.in. paker [[FlashPack]], własny program do [[logosowanie|logosowania]] grafiki ([[GR8 Logoser]]) tudzież drugi, po [[GED]], program do wyciskania siódmych potów z [[ANTIC|ANTIC-a]] bez użycia trybu [[interlace]] czyli [[PowerGraph]], a także [[Professional Copy]] - pierwszy tak zaawansowany i wygodny kopier plikowy z niezwykłym (jak na sprzęt 8-bitowy) programem instalacyjnym) jak i dema ([[IO4 Invitro]], [[Ultra]]). Ciekawostką jest napisanie przez omawianą osobę odpowiednika gry [[Boulder Dash]] na komputer PC, w 2. połowie lat 90. XX w. (wygląd gry bardzo zbliżony do atarowskiej wersji). Fox był pomysłodawcą trybów graficznych [[TIP]] i [[9PlusPlus|9++]]. Uwieńczeniem jego koderskiej pracy było demo [[Numen]], w którym miał największy wkład (szczególnie autorski świat 3D do planowanej kiedyś gry [[Vector]], czy 1-ramkowe (!) wypełniane wektory w rozdzielczości 160x240 pikseli). | + | Zaczynał na scenie w 1995 roku. W 1996 wstąpił w szeregi grupy [[Infinity]] i oczarował wszystkich intrem [[Drunk Chessboard]]. Następnie, w 1997 przeszedł do grupy [[Taquart]], gdzie pisał zarówno użytki (m.in. paker [[FlashPack]], własny program do [[logosowanie|logosowania]] grafiki ([[GR8 Logoser]]) tudzież drugi, po [[GED]], program do wyciskania siódmych potów z [[ANTIC (układ)|ANTIC-a]] bez użycia trybu [[interlace]] czyli [[Power Graphics]], a także [[Professional Copy]] - pierwszy tak zaawansowany i wygodny kopier plikowy z niezwykłym (jak na sprzęt 8-bitowy) programem instalacyjnym) jak i dema ([[IO4 Invitro]], [[Ultra]]) oraz artykuły (do magazynów [[Energy]], [[Syzygy]] i [[Atarynka]]). Ciekawostką jest napisanie przez omawianą osobę odpowiednika gry [[Boulder Dash]] na komputer PC, w 2. połowie lat 90. XX w. (wygląd gry bardzo zbliżony do atarowskiej wersji). Fox był pomysłodawcą trybów graficznych [[TIP]] i [[9 plus plus|9++]]. Uwieńczeniem jego koderskiej pracy było demo [[Numen]], w którym miał największy wkład (szczególnie autorski świat 3D do planowanej kiedyś gry [[Vector]], czy 1-ramkowe (!) wypełniane wektory w rozdzielczości 160x240 pikseli). |
- | Stworzył także używany chętnie na scenie ''cross-asembler'' - [[xasm]] - nowoczesnego pecetowego następcę atarowskiego [[Quick Assembler|Quick Assemblera]]. | + | Stworzył także używany chętnie na scenie ''cross-asembler'' - [[xasm]] - nowoczesnego pecetowego następcę atarowskiego [[Quick Assembler]]a. |
- | Warto odnotować jeszcze jego najnowszą i ostatnią produkcję na Atari - grę [[Mahna-Małysz]]. | + | W latach 2000-2010 był najbardziej aktywnym twórcą emulatora [[Atari800]] - wprowadził wiele istotnych zmian, które zaowocowały wersjami 1.0.0 i 2.0.0. |
+ | Blisko współpracował z Tomaszem Szymankowskim przy [[Atari800Win PLus]]. | ||
+ | Wprowadził po kilka zmian w kompilatorach [[CC65]] i [https://llvm-mos.org llvm-mos]. | ||
+ | Warto odnotować jeszcze jego gry [[Mahna-Małysz]] i [[Bumpong]]. | ||
- | Ze sportu interesuje się wyłącznie [http://kernelpanic.pl/perlgolf-list.mx perlgolfem]. | + | Poza [[Taquart]] jest członkiem grup [[Odsiecz Sobieskiego]] i [[PMWD]]. Pracował w firmie Intel na stanowisku starszego inżyniera ds. rozwoju kompilatorów. |
- | Poza [[Taquart]] jest członkiem grup [[Odsiecz Sobieskiego]] i [[PMWD]]. | + | Obecnie rozwija projekt [[RECOIL]], współtworzy [[ASMA]] (m.in. przez wyciąganie muzyki z gier, konwerter [[SAP Maker]], odtwarzacz [[ASAP]]) oraz jest autorem dodatków do wznowień książek [[SOETO]]. |
- | Obecnie zaangażowany w projekty [[Atari800]] i [[ASAP]]. | + | * [https://fusik.info/piotr/ Strona domowa] |
- | + | * [https://www.pouet.net/user.php?who=4356&show=credits Lista produkcji na pouet.net] | |
- | Udzielił [ftp://ftp.taquart.art.pl/pub/a8/Groups/Taquart/Media_Review/radiostacja_130802.wma|wywiadu] dla Radiostacji (odnośnie 8-bitowego Atari, sceny, itd.). | + | * [https://demozoo.org/sceners/2612/ DEMOZOO] |
[[Kategoria:Ludzie]] | [[Kategoria:Ludzie]] | ||
[[Kategoria:Członkowie grupy Taquart]] | [[Kategoria:Członkowie grupy Taquart]] |
Aktualna wersja
Piotr 'Fox' Fusik, znany również jako 0xF. Mózg jakich mało.
Zaczynał na scenie w 1995 roku. W 1996 wstąpił w szeregi grupy Infinity i oczarował wszystkich intrem Drunk Chessboard. Następnie, w 1997 przeszedł do grupy Taquart, gdzie pisał zarówno użytki (m.in. paker FlashPack, własny program do logosowania grafiki (GR8 Logoser) tudzież drugi, po GED, program do wyciskania siódmych potów z ANTIC-a bez użycia trybu interlace czyli Power Graphics, a także Professional Copy - pierwszy tak zaawansowany i wygodny kopier plikowy z niezwykłym (jak na sprzęt 8-bitowy) programem instalacyjnym) jak i dema (IO4 Invitro, Ultra) oraz artykuły (do magazynów Energy, Syzygy i Atarynka). Ciekawostką jest napisanie przez omawianą osobę odpowiednika gry Boulder Dash na komputer PC, w 2. połowie lat 90. XX w. (wygląd gry bardzo zbliżony do atarowskiej wersji). Fox był pomysłodawcą trybów graficznych TIP i 9++. Uwieńczeniem jego koderskiej pracy było demo Numen, w którym miał największy wkład (szczególnie autorski świat 3D do planowanej kiedyś gry Vector, czy 1-ramkowe (!) wypełniane wektory w rozdzielczości 160x240 pikseli). Stworzył także używany chętnie na scenie cross-asembler - xasm - nowoczesnego pecetowego następcę atarowskiego Quick Assemblera. W latach 2000-2010 był najbardziej aktywnym twórcą emulatora Atari800 - wprowadził wiele istotnych zmian, które zaowocowały wersjami 1.0.0 i 2.0.0. Blisko współpracował z Tomaszem Szymankowskim przy Atari800Win PLus. Wprowadził po kilka zmian w kompilatorach CC65 i llvm-mos. Warto odnotować jeszcze jego gry Mahna-Małysz i Bumpong.
Poza Taquart jest członkiem grup Odsiecz Sobieskiego i PMWD. Pracował w firmie Intel na stanowisku starszego inżyniera ds. rozwoju kompilatorów.
Obecnie rozwija projekt RECOIL, współtworzy ASMA (m.in. przez wyciąganie muzyki z gier, konwerter SAP Maker, odtwarzacz ASAP) oraz jest autorem dodatków do wznowień książek SOETO.