Tryby dwukolorowe
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 14:11, 25 kwi 2024 Mono (Dyskusja | wkład) (Tryby monochromatyczne ANTIC-a moved to Tryby wysokiej rozdzielczości: ANTIC dysponuje trybami monochromatycznymi niższej rozdzielczości jak GR.1, GR.2 oraz GR.4, GR.6 i GR.14.) ← Previous diff |
Wersja z dnia 14:53, 25 kwi 2024 Mono (Dyskusja | wkład) (informacje podstawowe) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | #REDIRECT [[Tryby wysokiej rozdzielczości]] | + | Tak zwyczajowo nazywane są [[tryby graficzne ANTIC-a]], w których na ekranie dostępny jest tylko jeden kolor. Ale w niektórych właściwie dostępne są dwa. |
+ | |||
+ | Oto wspólne ich cechy: | ||
+ | |||
+ | * Za pojedynczy piksel odpowiada jeden bit. | ||
+ | * Kolor ramki jest (jak zwykle) pobierany z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK]]. | ||
+ | * Kolory pikseli pobierane są zazwyczaj z rejestrów: | ||
+ | ** 0 [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]). | ||
+ | ** 1 [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]). | ||
+ | * W trybach hires kolory pikseli pobierane są z rejestrów: | ||
+ | ** 0 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]); | ||
+ | ** 1 luminancja z [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]), chrominancja z [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]). | ||
+ | |||
+ | W ośmiobitowym Atari dostępne są następujące tryby monochromatyczne: | ||
+ | * [[Graphics 4|ANTIC 9 (Graphics 4)]], | ||
+ | * [[Graphics 6|ANTIC B (Graphics 6)]], | ||
+ | * [[Graphics 14|ANTIC C (Graphics 14)]], | ||
+ | * [[Graphics 8|ANTIC F (Graphics 8)]] (tryb hires), | ||
+ | * [[Graphics 0|ANTIC 2 (Graphics 0)]] (tryb hires), | ||
+ | * [[ANTIC 3]] (tryb hires). | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | ||
+ | [[Kategoria: Tryby graficzne]] | ||
+ | {{stub}} |
Wersja z dnia 14:53, 25 kwi 2024
Tak zwyczajowo nazywane są tryby graficzne ANTIC-a, w których na ekranie dostępny jest tylko jeden kolor. Ale w niektórych właściwie dostępne są dwa.
Oto wspólne ich cechy:
- Za pojedynczy piksel odpowiada jeden bit.
- Kolor ramki jest (jak zwykle) pobierany z rejestru COLBAK.
- Kolory pikseli pobierane są zazwyczaj z rejestrów:
- 0 COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)).
- 1 COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)).
- W trybach hires kolory pikseli pobierane są z rejestrów:
- 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
- 1 luminancja z COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)), chrominancja z COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6)).
W ośmiobitowym Atari dostępne są następujące tryby monochromatyczne:
- ANTIC 9 (Graphics 4),
- ANTIC B (Graphics 6),
- ANTIC C (Graphics 14),
- ANTIC F (Graphics 8) (tryb hires),
- ANTIC 2 (Graphics 0) (tryb hires),
- ANTIC 3 (tryb hires).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.