Grafik
From Atariki
Wersja z dnia 17:32, 8 wrz 2005 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (linki) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Grafik - osobnik w [[grupy|grupie]] komputerowej, odpowiedzialny za oprawę graficzną w programach swojej grupy (demach i intrach, grach itp.) a szczególnie produkcjach typu [[Slide Show]]. | + | Osoba w [[grupy|grupie]] komputerowej, odpowiedzialna za oprawę wizualną w programach komputerowych (demach i intrach, grach, itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości (tzw. [[Slide Show]]). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), ''fullscreenów'' (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł i obiektów do efektów w [[Demo|demach]]. Grafik może także wystawiać swoje prace na gfx-[[compo]] odbywające się podczas trwania [[Copy-Party|party]]. |
+ | ---- | ||
- | Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki: | + | |
- | * trybom programowym - [[INP]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. ilości kolorów/odcieni) | + | Małoatarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma dość duże pole do popisu dzięki: |
+ | * trybom programowym - [[INP]], [[CIN (program)|CIN]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni) | ||
albo | albo | ||
- | * programom typu [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]] - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z mieksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami [[PMG]], pozwalają także podbić jakość obrazu | + | * programom typu [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]] - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań [[DLI]] oraz rastra z obiektami [[PMG]], pozwalają także polepszyć jakość obrazu. |
- | Najbardziej znani graficy z Atari: | ||
- | * Richard Beston | ||
- | * Richard Munns | ||
- | * Uwe Loos z [[The German Chaotics]] | ||
+ | Najbardziej znani graficy z Atari 8-bit: | ||
+ | * [[Richard Beston]] | ||
+ | * [[Richard Munns]] | ||
+ | * [[Uwe Loos]] (z grupy [[The German Chaotics]]) | ||
+ | [[Kategoria:Glosariusz]] | ||
{{stub}} | {{stub}} |
Aktualna wersja
Osoba w grupie komputerowej, odpowiedzialna za oprawę wizualną w programach komputerowych (demach i intrach, grach, itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości (tzw. Slide Show). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), fullscreenów (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł i obiektów do efektów w demach. Grafik może także wystawiać swoje prace na gfx-compo odbywające się podczas trwania party.
Małoatarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. XL-Art), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma dość duże pole do popisu dzięki:
- trybom programowym - INP, CIN, HIP czy TIP (wykorzystującym metodę interlace do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni)
albo
- programom typu PowerGraph, GED czy Graph2Font - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami PMG, pozwalają także polepszyć jakość obrazu.
Najbardziej znani graficy z Atari 8-bit:
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.