Grafik

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:46, 7 gru 2005
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(linki)
Linia 1: Linia 1:
-'''Grafik''' - osobnik w [[grupy|grupie]] komputerowej, odpowiedzialny za oprawę graficzną w programach (demach i intrach, grach itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości(tzw. [[Slide Show]]). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), fullscreenów (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł i obiektów do efektów w [[Demo|demach]].+Osoba w [[grupy|grupie]] komputerowej, odpowiedzialna za oprawę wizualną w programach komputerowych (demach i intrach, grach, itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości (tzw. [[Slide Show]]). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), ''fullscreenów'' (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł i obiektów do efektów w [[Demo|demach]]. Grafik może także wystawiać swoje prace na gfx-[[compo]] odbywające się podczas trwania [[Copy-Party|party]].
---- ----
-Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki: 
-* trybom programowym - [[INP]], [[CIN]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni) 
-albo  
-* programom typu [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]] - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań [[DLI]] oraz rastra z obiektami [[PMG]], pozwalają także podbić jakość obrazu. 
 +Małoatarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma dość duże pole do popisu dzięki:
 +* trybom programowym - [[INP]], [[CIN (program)|CIN]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni)
 +albo
 +* programom typu [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]] - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań [[DLI]] oraz rastra z obiektami [[PMG]], pozwalają także polepszyć jakość obrazu.
-Najbardziej znani graficy z Atari: 
-* Richard Beston 
-* Richard Munns 
-* Uwe Loos (z grupy [[The German Chaotics]]) 
 +Najbardziej znani graficy z Atari 8-bit:
 +* [[Richard Beston]]
 +* [[Richard Munns]]
 +* [[Uwe Loos]] (z grupy [[The German Chaotics]])
 +[[Kategoria:Glosariusz]]
{{stub}} {{stub}}

Aktualna wersja

Osoba w grupie komputerowej, odpowiedzialna za oprawę wizualną w programach komputerowych (demach i intrach, grach, itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości (tzw. Slide Show). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), fullscreenów (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł i obiektów do efektów w demach. Grafik może także wystawiać swoje prace na gfx-compo odbywające się podczas trwania party.



Małoatarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. XL-Art), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma dość duże pole do popisu dzięki:

  • trybom programowym - INP, CIN, HIP czy TIP (wykorzystującym metodę interlace do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni)

albo

  • programom typu PowerGraph, GED czy Graph2Font - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami PMG, pozwalają także polepszyć jakość obrazu.


Najbardziej znani graficy z Atari 8-bit:


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools