Seban

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:56, 24 wrz 2005
Miker (Dyskusja | wkład)
(i jeszcze nieco...)
← Previous diff
Wersja z dnia 22:02, 24 wrz 2005
Seban (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 22: Linia 22:
*[[Fractal Compressor]] - specyficzny program pozwalający na różnicową kompresję poszczególnych faz podobnych do siebie obrazów (zawierających spore obszary jednakowego koloru) nie był może zbyt efektywny, jednak jego zaletą była dość szybka dekompresja, narzędzie zostało wykorzystane w części z zoom'owanym fraktalem w demie [[Overmind]] *[[Fractal Compressor]] - specyficzny program pozwalający na różnicową kompresję poszczególnych faz podobnych do siebie obrazów (zawierających spore obszary jednakowego koloru) nie był może zbyt efektywny, jednak jego zaletą była dość szybka dekompresja, narzędzie zostało wykorzystane w części z zoom'owanym fraktalem w demie [[Overmind]]
*[[Full Disk Archiver]] - odpowiednik DC3, nigdy nie ukończony zawierajacy parę fundamentalnych błędów oraz kiepski (RLE) sposób kompresji, autor zarzucił prace nad programem w chwili gdy po pierwszych testach okazało się zrobił poważny błąd w algorytmie kompresji i że część skompresowanych już dysków nadaje się tylko na śmietnik, ponieważ ich poprawna dekompresja okazała się już nie możliwa :D a wersje oryginalne zostały już skasowane :D *[[Full Disk Archiver]] - odpowiednik DC3, nigdy nie ukończony zawierajacy parę fundamentalnych błędów oraz kiepski (RLE) sposób kompresji, autor zarzucił prace nad programem w chwili gdy po pierwszych testach okazało się zrobił poważny błąd w algorytmie kompresji i że część skompresowanych już dysków nadaje się tylko na śmietnik, ponieważ ich poprawna dekompresja okazała się już nie możliwa :D a wersje oryginalne zostały już skasowane :D
-* oprogramowanie [[Digital Studio]], [[Sample Editor]], [[Micro Recorder]] do [[sampler|samplera]] firmy [[Mirage]] ([[Mirage_AD_Converter|A/D Converter]])+* oprogramowanie [[Digital Studio]], [[Sample Editor]], [[Micro Recorder]] do [[sampler|samplera]] firmy [[Mirage]] ([[Mirage_AD_Converter|A/D Converter]]) oprogramowanie tworzone wspólnie z [[SoTe]], tak właściwie to on byl "motorem napędowym" tego projektu, dopiero [[Mirco Recorder]] był w pełni niezależym od SoTe projektem ;> ) To przy tym projekcie [[Seban]] został przekonany do używania Quick Assemblera oraz zmuszony do przejścia z systemu dzięsiętnego na szesnastkowy :) [[SoTe]] przeżywał prawdziwe męki, gdyż Digital Studio było w całości napisane pod Mac65 i do tego większość kodu i adresów była zapisana w systemie dziesiętnym. Owocowało to totalnie nieczytelnym kodem i prawie doprowadziło [[SoTe]] do choroby psychicznej :D
-* oprogramowanie do tworzenia komnat do gier [[Maps Maker]], [[Full Maps Maker]]+* oprogramowanie do tworzenia komnat do gier [[Maps Maker]], [[Full Maps Maker]] tworzone razem z [[SoTe]] (inspirowane pojawieniem się Maps Makera [[Henryk Cygert|Henryka Cygerta]])
*[[DigiTracker]] nigdy nie dokończony program muzyczny *[[DigiTracker]] nigdy nie dokończony program muzyczny
* oprogramowanie do [[Video Interface]] pozwalajace na wykorzystanie różnych trybów graficznych (tryby 8,9,15 a także ich interlace'owane mutacje, dithering do 1-bitowych obrazów w trybie 8, real-time preview) * oprogramowanie do [[Video Interface]] pozwalajace na wykorzystanie różnych trybów graficznych (tryby 8,9,15 a także ich interlace'owane mutacje, dithering do 1-bitowych obrazów w trybie 8, real-time preview)

Wersja z dnia 22:02, 24 wrz 2005

Grafika:SEBAN_-_2003.jpg

Sebastian "Seban" Igielski. Rocznik 1975. Warszawiak. Stan cywilny: żonaty.

Zaczynał na giełdzie około 1990-91 roku jako "Seban Software Limited". Później stał się jeden z koderów w grupie Code3, a następnie zagrzał miejsce w Slight (od 1994 roku po dziś dzień). W latach dziewięćdziesiątych XX w. należał również do crack-grupy "Clever People".


Jego dorobek artystyczny (jako autor lub współautor) obejmuje:

  • Syf Picture Demo
  • The Tunnels Demo
  • Space Lobsters Demo
  • MTV fix-mix demo
  • Screwlight - gra, będąca twórczą modyfikacją gry Heartlight (grafika z Robbo) - w sumie taki mały hack
  • Bitter Reality
  • Digital Trash - demo napisane na szybko, testujące możliwości użycia liczników Pokey'a do odtwarzania danych digi :) Oraz mające na celu sprawdznie pewnego tricku z odtwarzaniem samplowanej muzyki bez ustawiania bitu 4 w ADUCx Pokey'a. Sample do głównej części wycięte z C64
  • Overmind
  • SFDN Packer - program skracający pliki zawierające 4-bitowe sample
  • Sine Packer - program do kompresji doskonale sprawujący się przy kompresji wszelakich tablic sinusów i tym podobnych danych (wykorzystany w demie Overmind, np. w części z Track Scrollerem (do skócenia danych opisujących trajektorie) oraz w części z Commanche (użyty do spakowania 32kb mapy wyskokości)
  • Morph Editor - edytor pozwalający na animację wektorowych obiektów ('morphing' to dużo powiedziane ;) ) wykorzystany przez P.W. do stworzenia animacji wektorowych w demie Overmind
  • Fractal Compressor - specyficzny program pozwalający na różnicową kompresję poszczególnych faz podobnych do siebie obrazów (zawierających spore obszary jednakowego koloru) nie był może zbyt efektywny, jednak jego zaletą była dość szybka dekompresja, narzędzie zostało wykorzystane w części z zoom'owanym fraktalem w demie Overmind
  • Full Disk Archiver - odpowiednik DC3, nigdy nie ukończony zawierajacy parę fundamentalnych błędów oraz kiepski (RLE) sposób kompresji, autor zarzucił prace nad programem w chwili gdy po pierwszych testach okazało się zrobił poważny błąd w algorytmie kompresji i że część skompresowanych już dysków nadaje się tylko na śmietnik, ponieważ ich poprawna dekompresja okazała się już nie możliwa :D a wersje oryginalne zostały już skasowane :D
  • oprogramowanie Digital Studio, Sample Editor, Micro Recorder do samplera firmy Mirage (A/D Converter) oprogramowanie tworzone wspólnie z SoTe, tak właściwie to on byl "motorem napędowym" tego projektu, dopiero Mirco Recorder był w pełni niezależym od SoTe projektem ;> ) To przy tym projekcie Seban został przekonany do używania Quick Assemblera oraz zmuszony do przejścia z systemu dzięsiętnego na szesnastkowy :) SoTe przeżywał prawdziwe męki, gdyż Digital Studio było w całości napisane pod Mac65 i do tego większość kodu i adresów była zapisana w systemie dziesiętnym. Owocowało to totalnie nieczytelnym kodem i prawie doprowadziło SoTe do choroby psychicznej :D
  • oprogramowanie do tworzenia komnat do gier Maps Maker, Full Maps Maker tworzone razem z SoTe (inspirowane pojawieniem się Maps Makera Henryka Cygerta)
  • DigiTracker nigdy nie dokończony program muzyczny
  • oprogramowanie do Video Interface pozwalajace na wykorzystanie różnych trybów graficznych (tryby 8,9,15 a także ich interlace'owane mutacje, dithering do 1-bitowych obrazów w trybie 8, real-time preview)
  • Sound Monitor Data Uncompiler - program służący przetworzeniu pliku zawierajacego muzykę stworzoną programem Benjy Sound Monitor do postaci umożliwiającej jej ponowne wczytanie do edytora. Powstały dwie wersje programu (dla sound monitora w wersji 1.x oraz w wersji 2.x)
  • Future Composer Data Uncompiler - program służący przetworzeniu pliku zawierajacego muzykę stworzoną programem Future Composer do postaci umożliwiającej jej ponowne wczytanie do edytora
  • Future Composer Data Finder - program przeszukujący pamięć RAM w poszukiwaniu muzyki stworzonej programem Future Composer
  • ICE! depacker - depacker danych spakowanych programem ICE-PACK 4.20 na ATARI ST. Pliki tak spakowane można poznac po sygnaturze "ICE!" w pierwszych 4 bajtach. Został użyty do spakowania kilku produkcji. Powstał pod koniec aktywnej działalności na scenie.
  • PP20 depacker - depacker do danych spakowanych Amigowskim Power Packer'em 2.0 - do napisania własnej wersji depackera skłoniło autora znalezienie analogicznego depackera w relase'ach crack-grupy Bloody Coders. Po analizie ich procedurek oraz kodu źródłowego depackera z Amigi powstala własna wersja.


Oprócz tego napisał parę(naście) drobnych programików do obróbki plików oraz parę gier, które nigdy nie ujrzały światła dziennego (a nawet nie wyszły poza fazę kodów źródłowych), a szkoda...

W wolnych chwilach robił wersje plikowe różnych programów i dem.


Po Shadows Party 1994 znany jako smakosz batonów "Snickers". ;-) Seban stał się bohaterem dema grupy Odbyt Design o nazwie "Seban, Ty prosiaq!". :|

Od dawien dawna rozwija sprzętowy projekt Slight SID.



Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools