Sic!

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 22:04, 7 lip 2011
Stryker (Dyskusja | wkład)
(Za wszystko odpowiadają)
← Previous diff
Wersja z dnia 22:07, 7 lip 2011
Stryker (Dyskusja | wkład)
(Hardware)
Next diff →
Linia 4: Linia 4:
==Hardware== ==Hardware==
-Gotowy Sic! występuje w dwóch wersjach - z podstawką typu DIP (pasuje do modeli serii [[XE]] i [[XL]] ) i mieści się w obudowie cartridge'a.<br><br>+Gotowy Sic! występuje w dwóch wersjach:
 +*Z podstawką typu DIP (pasuje do modeli serii [[XE]] i [[XL]] ) i mieści się w obudowie cartridge'a.<br><br>
[[Grafika:sic-dip.jpg|Sic! z podstawką typu DIP]]<br><br> [[Grafika:sic-dip.jpg|Sic! z podstawką typu DIP]]<br><br>
-Oraz z podstawką ZIF (pasuje do serii [[XE]]) <br><br>+*Oraz z podstawką ZIF (pasuje do serii [[XE]]) <br><br>
[[Grafika:sic-zif.jpg|Sic! z podstawką typu ZIF]]<br><br> [[Grafika:sic-zif.jpg|Sic! z podstawką typu ZIF]]<br><br>
-Przełącznik znajdujący się z boku kartridża pozwala na jego włączenie/wyłączenie bez konieczności wyciągania go z gniazda. Natomiast zworka u góry (widoczne po otwarciu kartridża) pozwala obsługiwać kości z inną kolejnością sygnałów na pinach (dotyczy to niektórych pamięci 2-megabitowych, gdzie sygnał RESET znajduje się na #1 pinie). Z pomocą małej przeróbki można przerobić Sic!-a, aby po resecie komputera przechodził do menu. W tym celu należy wstawić mikroswitch pomiędzy piny #1 i #10 układu U2.+Przydatne informacje: <br><br>
 +*Przełącznik znajdujący się z boku kartridża pozwala na jego włączenie/wyłączenie bez konieczności wyciągania go z gniazda.
 +*Natomiast zworka u góry (widoczne po otwarciu kartridża) pozwala obsługiwać kości z inną kolejnością sygnałów na pinach (dotyczy to niektórych pamięci 2-megabitowych, gdzie sygnał RESET znajduje się na #1 pinie).
 +*Z pomocą małej przeróbki można przerobić Sic!-a, aby po resecie komputera przechodził do menu. W tym celu należy wstawić mikroswitch pomiędzy piny #1 i #10 układu U2.
==Software== ==Software==

Wersja z dnia 22:07, 7 lip 2011

Spis treści

Co to w ogóle jest?

Sic_logo.png

SIC!, czyli w skrócie Super Inexpensive Cart, to inteligentny cartridge przeznaczony dla ośmiobitowego Atari, działający na pamięci typu flash. Łączy w sobie funkcje standardowego kartridża oraz programatora. Może służyć jako multicart, gdzie można umieścić paręnaście ulubionych gier dem itd. Inne zastosowania to np. wykorzystanie sic!-a do wrzucenia nań SpartaDOS X, czy możliwość zaprogramowania kości z TOS-em dla Atari ST/E . Kartridż obsługuje pamięci flash 1- 2- oraz 4 megabitowe "5V" w obudowie DIP (odpowiedni o pojemności 128, 256 oraz 512 kilobajtów). Pamięć ta jest podzielona na banki, które wybierane są poprzez zapisanie wartości w odpowiednim rejestrze sterującym (kliknij). Możliwości carta można przetestować w najnowszej wersji emulatora Altirra.

Hardware

Gotowy Sic! występuje w dwóch wersjach:

  • Z podstawką typu DIP (pasuje do modeli serii XE i XL ) i mieści się w obudowie cartridge'a.

Sic! z podstawką typu DIP

  • Oraz z podstawką ZIF (pasuje do serii XE)

Sic! z podstawką typu ZIF

Przydatne informacje:

  • Przełącznik znajdujący się z boku kartridża pozwala na jego włączenie/wyłączenie bez konieczności wyciągania go z gniazda.
  • Natomiast zworka u góry (widoczne po otwarciu kartridża) pozwala obsługiwać kości z inną kolejnością sygnałów na pinach (dotyczy to niektórych pamięci 2-megabitowych, gdzie sygnał RESET znajduje się na #1 pinie).
  • Z pomocą małej przeróbki można przerobić Sic!-a, aby po resecie komputera przechodził do menu. W tym celu należy wstawić mikroswitch pomiędzy piny #1 i #10 układu U2.

Software

Wraz z sic!-em dostępne jest dedykowane mu oprogramowanie (platforma, na której działa, w nawiasie):

  • Sic! Flasher (Atari) - służący do zaprogramowania pamięci flash

Sicflash.png

  • Sic! autoflasher (Atari) - służący do zaprogramowania pamięci flash

Sicautoflasher.png

  • Sic! Dump (Atari) - do zgrania zaprogramowanej pamięci flash

Sicdump.png>

  • SDX upgrade flasher for Sic! (Atari) - pozwalający sflashować SpartaDOS X na Sic!-u

Sdxflasher.png

  • Sic! Menu (PC) - tym porgramem można ułożyć menu, łącznie z dodaniem grafiki oraz muzyki (działa z linii komend)

Sicmenu.png

Sicmenu_2.png

Sicmenu_3.png

  • Sic! Cartridge Generator (PC) - podobny w działaniu do Sic! Menu, jednak działający w GUI Windowsa. Tutaj wyłącznie wgrywamy programy, grafika i muzyka są programowo narzucone.

Sicgen.png>

Sicgen_2.png

Za wszystko odpowiadają

  • Candle - projektowanie, pomysł, kodowanie (Sic! Cartridge Generator), testowanie
  • Dely - naklejka na kartridż, strona www
  • KMK - kodowanie (Sic! Flasher, Sic! Dump, SDX Upgrade), testowanie
  • Ooz - grafika
  • Pr0be - kodowanie (Sic! Menu, loader)
  • Stryker - pomysł, testowanie
  • Trub - kodowanie (SDX Upgrade, poprawki do Sic! Menu), testowanie

oraz mający w projekcie swój mniejszy bądź większy udział: Seban, X-Ray, Miker, Zenon

Odnośniki zewnętrzne

  • Paczka z softem zawiera m.in. schemat, wymienione wyżej programy, instrukcje, specyfikacje, źródła.

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools