Graphics 8
From Atariki
(Różnice między wersjami)
												
			
			| Wersja z dnia 10:49, 21 cze 2016 Mono (Dyskusja | wkład) (link do programu graph8) ← Previous diff | Wersja z dnia 07:21, 14 maj 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (trzy tryby w linii) Next diff → | ||
| Linia 7: | Linia 7: | ||
| Rejestry określające kolory: | Rejestry określające kolory: | ||
| - | * Kolor ramki - [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS]]; | + | * Kolor ramki - [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]); | 
| - | * Kolor tła (pola gry) - [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S]]; | + | * Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]); | 
| - | * Jasność grafiki - [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S]]. | + | * Jasność grafiki - piksel o wartości 1 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]). | 
| - | + | ||
| W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]. | W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]. | ||
| + | |||
| + | == Ciekawostki == | ||
| + | W tym trybie przez przełączanie trybów GTIA można uzyskać [[Graphics 15#Trzeci tryb w linii|trzy tryby w linii]]. | ||
| == Zobacz również == | == Zobacz również == | ||
Wersja z dnia 07:21, 14 maj 2022
Ósmy tryb graficzny w numeracji Atari OS, zwany też Hires. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0F.
- Kolory: 2 jasności tego samego koloru (tryb monochromatyczny)
- Proporcje piksela: 1x1
- Rozdzielczość pozioma: 320 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 256 lub 384.
- Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
Rejestry określające kolory:
- Kolor ramki - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8));
- Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
- Jasność grafiki - piksel o wartości 1 COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)).
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.
Ciekawostki
W tym trybie przez przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.
Zobacz również
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
