Graphics 0

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:37, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(odstubowanie)
← Previous diff
Wersja z dnia 17:14, 14 sie 2023
Mono (Dyskusja | wkład)
(lit.)
Next diff →
Linia 2: Linia 2:
Zerowy tryb w numeracji Atari OS ([[ANTIC Display List|ANTIC $02]]). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do ''Graphics 0'' może być [[logosowanie|zlogosowany]] [[Graphics 8|tryb 8]]. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. Zerowy tryb w numeracji Atari OS ([[ANTIC Display List|ANTIC $02]]). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do ''Graphics 0'' może być [[logosowanie|zlogosowany]] [[Graphics 8|tryb 8]]. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego.
[[Generator znaków]] zawiera definicje 128 znaków. [[Generator znaków]] zawiera definicje 128 znaków.
 +
Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru [[Rejestry ANTIC-a#CHRCTL|CHACTL ($D401)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#CHACT|CHACT ($2F3)]]). Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru [[Rejestry ANTIC-a#CHRCTL|CHACTL ($D401)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#CHACT|CHACT ($2F3)]]).
Linia 10: Linia 11:
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]. W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]].
-Ekran w tyb trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.+Ekran w tym trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.
== Ciekawostki == == Ciekawostki ==

Wersja z dnia 17:14, 14 sie 2023

GR.0

Zerowy tryb w numeracji Atari OS (ANTIC $02). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do Graphics 0 może być zlogosowany tryb 8. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. Generator znaków zawiera definicje 128 znaków.

Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).

Rejestry określające kolory:

W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.

Ekran w tym trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.

Ciekawostki

W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.

Zobacz również

Personal tools