Overmind
From Atariki
Wersja z dnia 11:39, 2 paź 2005 Dracon (Dyskusja | wkład) (znów elimacja literówek!!!) ← Previous diff |
Wersja z dnia 08:45, 20 paź 2005 Seban (Dyskusja | wkład) (linki, dodano opis dlaczego są dwie wersje, drobne zmiany.) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Jedno z najlepszych dem na małe Atari, klasyka przez bardzo duże K. | Jedno z najlepszych dem na małe Atari, klasyka przez bardzo duże K. | ||
+ | |||
Powstało za sprawą wielkiej determinacji koderów grupy a w sczególności [[Seban|Sebana]] i [[Rzóg|Rzóga]]. Demo składa się wyłącznie z efektów powstałych po [[Shadows Party 1994]]. | Powstało za sprawą wielkiej determinacji koderów grupy a w sczególności [[Seban|Sebana]] i [[Rzóg|Rzóga]]. Demo składa się wyłącznie z efektów powstałych po [[Shadows Party 1994]]. | ||
- | Na miesiąc przed party [[QuaST 1995]], członkowie grupy zaokrętowali prawie na stałe w nowo wyremontowanym mieszkaniu [[Seban|Sebana]]. Tam podczas codziennych, całonocnych sesji powstał specyficzny [[design]] tej produkcji. Sąsiedzi niewątpliwie zapamiętali 3 nieudane próby podpalenia mieszkania [[Seban|Sebana]] w wyniku kulinarnych eksperymentów [[Rzóg|Rzóga]], z niewielką pomocą [[Miker|Mikera]], moduł [[Defloration]] autorstwa EMAX-a/TRSI oraz ożywione nocne dyskusje z Mikerem, np. "Rzóg: Miker czy te punkty wystają? ... Miker: Poje$#&@ was?!". Członkowie grupy nauczyli się wówczas jeść wyłącznie hot-dogi, spać 2 godziny dziennie, a co poniektórzy nawet pić ketchup ;) Niestety na party pojechali z niedokończoną produkcją. | + | Na miesiąc przed party [[QuaST 1995]], członkowie grupy zaokrętowali prawie na stałe w nowo wyremontowanym mieszkaniu [[Seban|Sebana]]. Tam podczas codziennych, całonocnych sesji powstał specyficzny [[design]] tej produkcji. Sąsiedzi niewątpliwie zapamiętali 3 nieudane próby podpalenia mieszkania [[Seban|Sebana]] w wyniku kulinarnych eksperymentów [[Rzóg|Rzóga]], z niewielką pomocą [[Miker|Mikera]], moduł [[http://www.back2roots.org/Get/Defloration%2C1/ Defloration]] autorstwa EMAX-a/TRSI oraz ożywione nocne dyskusje z Mikerem, np. "Rzóg: Miker czy te punkty wystają? ... Miker: Poje$#&@ was?!". Członkowie grupy nauczyli się wówczas jeść wyłącznie hot-dogi, spać 2 godziny dziennie, a co poniektórzy nawet pić ketchup ;) Niestety na party pojechali z niedokończoną produkcją. |
Linia 12: | Linia 13: | ||
To [[demo]] do dziś stanowi jedną z tych produkcji, które trzeba koniecznie obejrzeć. | To [[demo]] do dziś stanowi jedną z tych produkcji, które trzeba koniecznie obejrzeć. | ||
Zajmuje 3 strony dyskietki, muzyka gra (prawie) non-stop (dogrywana podczas trwania innych efektów!). | Zajmuje 3 strony dyskietki, muzyka gra (prawie) non-stop (dogrywana podczas trwania innych efektów!). | ||
- | Istnieją 2 wersje tego dema: oryginalna i pod emulator (z czego ta druga nie wczytuje się do końca). | + | |
+ | |||
+ | Istnieją dwie wersje tego dema: [[http://www-user.tu-chemnitz.de/~sgl/atari/files/overmind.zip oryginalna]] i działająca zarówno z emulatorem a także gdy używamy [[SIO2PC]] zamiast stacji dysków. Wersja ta została zmodyfikowana przez [[Hard Software]] i można pobrać ją z tego miejsca [[http://www-user.tu-chemnitz.de/~sgl/atari/files/overmndp.zip Overmind - patched version]]. Wesja poprawiona zawiera 3 modyfikacje pierwszego [[loader|loadera]]. Po pierwsze nie sprawdza ona już dysk jest zabezpieczony przed zapisem. Drugą modyfikacją jest usunięcie sprawdzenia prędkości odczytu z dysku. Trzecią poprawką jest usunięcie testu czy mamy wersję [[GTIA]] pracującą w systemie [[PAL]]. | ||
+ | |||
+ | |||
*kod: [[Seban]], [[Rzóg]], [[TLB]], [[SoTe]] | *kod: [[Seban]], [[Rzóg]], [[TLB]], [[SoTe]] | ||
*muzyka: [[Miker]], [[X-Ray]], [[Samurai]] | *muzyka: [[Miker]], [[X-Ray]], [[Samurai]] | ||
*grafika: [[P.W.]], [[SoTe]], [[Dracon]] | *grafika: [[P.W.]], [[SoTe]], [[Dracon]] | ||
+ | |||
+ | |||
{{pouet|9748|gif}} | {{pouet|9748|gif}} | ||
[[Kategoria:Dema XL/XE]] | [[Kategoria:Dema XL/XE]] |
Wersja z dnia 08:45, 20 paź 2005
Jedno z najlepszych dem na małe Atari, klasyka przez bardzo duże K.
Powstało za sprawą wielkiej determinacji koderów grupy a w sczególności Sebana i Rzóga. Demo składa się wyłącznie z efektów powstałych po Shadows Party 1994.
Na miesiąc przed party QuaST 1995, członkowie grupy zaokrętowali prawie na stałe w nowo wyremontowanym mieszkaniu Sebana. Tam podczas codziennych, całonocnych sesji powstał specyficzny design tej produkcji. Sąsiedzi niewątpliwie zapamiętali 3 nieudane próby podpalenia mieszkania Sebana w wyniku kulinarnych eksperymentów Rzóga, z niewielką pomocą Mikera, moduł [Defloration] autorstwa EMAX-a/TRSI oraz ożywione nocne dyskusje z Mikerem, np. "Rzóg: Miker czy te punkty wystają? ... Miker: Poje$#&@ was?!". Członkowie grupy nauczyli się wówczas jeść wyłącznie hot-dogi, spać 2 godziny dziennie, a co poniektórzy nawet pić ketchup ;) Niestety na party pojechali z niedokończoną produkcją.
Uczestnicy QuaST 1995 niewątpliwie pamiętają 3 koderów, którzy przez kilkadziesiąt godzin non-stop składali swoje demo, ustanawiając prawdopodobnie rekord Guinessa w kodowaniu. Mimo niedokończonego dema Slight-ci zajęli pierwsze miejsce w demo-compo na QuaST 1995. Miesięczna sesja kodowania spowodowała jednak tak trwały uraz u członków grupy, że finalna wersja dema pojawiła się w oficjalnym obiegu dopiero ponad rok po premierze.
To demo do dziś stanowi jedną z tych produkcji, które trzeba koniecznie obejrzeć.
Zajmuje 3 strony dyskietki, muzyka gra (prawie) non-stop (dogrywana podczas trwania innych efektów!).
Istnieją dwie wersje tego dema: [oryginalna] i działająca zarówno z emulatorem a także gdy używamy SIO2PC zamiast stacji dysków. Wersja ta została zmodyfikowana przez Hard Software i można pobrać ją z tego miejsca [Overmind - patched version]. Wesja poprawiona zawiera 3 modyfikacje pierwszego loadera. Po pierwsze nie sprawdza ona już dysk jest zabezpieczony przed zapisem. Drugą modyfikacją jest usunięcie sprawdzenia prędkości odczytu z dysku. Trzecią poprawką jest usunięcie testu czy mamy wersję GTIA pracującą w systemie PAL.