Koder
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 19:52, 11 lip 2006 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:52, 11 lip 2006 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | ...zwany też (zamiennie) "programistą" (choć niekoniecznie jest to to samo). Osoba odpowiedzialna za programowanie [[demo|dema]], [[intro|intra]], gry albo drobnych programów użytkowych dla [[scena|sceny]] i nie tylko. Zazwyczaj należy do jakiejś [[grupy]] na scenie. Najczęściej również wymyśla [[efekt|efekty]] i zgrywa je z muzyką ( jest to tzw. [[design]]). Podstawowym narzędziem pracy kodera bywa język [[assembler]]a. Najbardziej znamienici i produktywni koderzy to: | + | ...zwany też (zamiennie) "programistą" (choć niekoniecznie jest to to samo). Osoba odpowiedzialna za programowanie [[demo|dema]], [[intro|intra]], gry albo drobnych programów użytkowych dla [[scena|sceny]] i nie tylko. Zazwyczaj należy do jakiejś [[grupy]] na scenie. Najczęściej również wymyśla [[efekt|efekty]] i zgrywa je z muzyką ( jest to tzw. [[design]]). Podstawowym narzędziem pracy kodera bywa język [[asembler]]a. Najbardziej znamienici i produktywni koderzy to: |
* [[Bloomer]] | * [[Bloomer]] |
Wersja z dnia 19:52, 11 lip 2006
...zwany też (zamiennie) "programistą" (choć niekoniecznie jest to to samo). Osoba odpowiedzialna za programowanie dema, intra, gry albo drobnych programów użytkowych dla sceny i nie tylko. Zazwyczaj należy do jakiejś grupy na scenie. Najczęściej również wymyśla efekty i zgrywa je z muzyką ( jest to tzw. design). Podstawowym narzędziem pracy kodera bywa język asemblera. Najbardziej znamienici i produktywni koderzy to: