Fox
From Atariki
Wersja z dnia 19:06, 14 paź 2007 0xF (Dyskusja | wkład) (s/perlgolf//; s/wywiad//;) ← Previous diff |
Wersja z dnia 15:50, 7 paź 2009 0xF (Dyskusja | wkład) (Na Małyszu się produkcje nie kończą... FAIL!) Next diff → |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
Zaczynał na scenie w 1995 roku. W 1996 wstąpił w szeregi grupy [[Infinity]] i oczarował wszystkich intrem [[Drunk Chessboard]]. Następnie, w 1997 przeszedł do grupy [[Taquart]], gdzie pisał zarówno użytki (m.in. paker [[FlashPack]], własny program do [[logosowanie|logosowania]] grafiki ([[GR8 Logoser]]) tudzież drugi, po [[GED]], program do wyciskania siódmych potów z [[ANTIC|ANTIC-a]] bez użycia trybu [[interlace]] czyli [[PowerGraph]], a także [[Professional Copy]] - pierwszy tak zaawansowany i wygodny kopier plikowy z niezwykłym (jak na sprzęt 8-bitowy) programem instalacyjnym) jak i dema ([[IO4 Invitro]], [[Ultra]]). Ciekawostką jest napisanie przez omawianą osobę odpowiednika gry [[Boulder Dash]] na komputer PC, w 2. połowie lat 90. XX w. (wygląd gry bardzo zbliżony do atarowskiej wersji). Fox był pomysłodawcą trybów graficznych [[TIP]] i [[9PlusPlus|9++]]. Uwieńczeniem jego koderskiej pracy było demo [[Numen]], w którym miał największy wkład (szczególnie autorski świat 3D do planowanej kiedyś gry [[Vector]], czy 1-ramkowe (!) wypełniane wektory w rozdzielczości 160x240 pikseli). | Zaczynał na scenie w 1995 roku. W 1996 wstąpił w szeregi grupy [[Infinity]] i oczarował wszystkich intrem [[Drunk Chessboard]]. Następnie, w 1997 przeszedł do grupy [[Taquart]], gdzie pisał zarówno użytki (m.in. paker [[FlashPack]], własny program do [[logosowanie|logosowania]] grafiki ([[GR8 Logoser]]) tudzież drugi, po [[GED]], program do wyciskania siódmych potów z [[ANTIC|ANTIC-a]] bez użycia trybu [[interlace]] czyli [[PowerGraph]], a także [[Professional Copy]] - pierwszy tak zaawansowany i wygodny kopier plikowy z niezwykłym (jak na sprzęt 8-bitowy) programem instalacyjnym) jak i dema ([[IO4 Invitro]], [[Ultra]]). Ciekawostką jest napisanie przez omawianą osobę odpowiednika gry [[Boulder Dash]] na komputer PC, w 2. połowie lat 90. XX w. (wygląd gry bardzo zbliżony do atarowskiej wersji). Fox był pomysłodawcą trybów graficznych [[TIP]] i [[9PlusPlus|9++]]. Uwieńczeniem jego koderskiej pracy było demo [[Numen]], w którym miał największy wkład (szczególnie autorski świat 3D do planowanej kiedyś gry [[Vector]], czy 1-ramkowe (!) wypełniane wektory w rozdzielczości 160x240 pikseli). | ||
Stworzył także używany chętnie na scenie ''cross-asembler'' - [[xasm]] - nowoczesnego pecetowego następcę atarowskiego [[Quick Assembler|Quick Assemblera]]. | Stworzył także używany chętnie na scenie ''cross-asembler'' - [[xasm]] - nowoczesnego pecetowego następcę atarowskiego [[Quick Assembler|Quick Assemblera]]. | ||
- | Warto odnotować jeszcze jego najnowszą i ostatnią produkcję na Atari - grę [[Mahna-Małysz]]. | + | Warto odnotować jeszcze jego grę [[Mahna-Małysz]]. |
Poza [[Taquart]] jest członkiem grup [[Odsiecz Sobieskiego]] i [[PMWD]]. | Poza [[Taquart]] jest członkiem grup [[Odsiecz Sobieskiego]] i [[PMWD]]. | ||
- | Obecnie zaangażowany w projekty [[Atari800]] i [[ASAP]]. | + | Obecnie zaangażowany w projekty [[Atari800]], [[ASAP]] i [[FAIL]]. |
[[Kategoria:Ludzie]] | [[Kategoria:Ludzie]] | ||
[[Kategoria:Członkowie grupy Taquart]] | [[Kategoria:Członkowie grupy Taquart]] |
Wersja z dnia 15:50, 7 paź 2009
Piotr 'Fox' Fusik, znany również jako 0xF. Mózg jakich mało.
Zaczynał na scenie w 1995 roku. W 1996 wstąpił w szeregi grupy Infinity i oczarował wszystkich intrem Drunk Chessboard. Następnie, w 1997 przeszedł do grupy Taquart, gdzie pisał zarówno użytki (m.in. paker FlashPack, własny program do logosowania grafiki (GR8 Logoser) tudzież drugi, po GED, program do wyciskania siódmych potów z ANTIC-a bez użycia trybu interlace czyli PowerGraph, a także Professional Copy - pierwszy tak zaawansowany i wygodny kopier plikowy z niezwykłym (jak na sprzęt 8-bitowy) programem instalacyjnym) jak i dema (IO4 Invitro, Ultra). Ciekawostką jest napisanie przez omawianą osobę odpowiednika gry Boulder Dash na komputer PC, w 2. połowie lat 90. XX w. (wygląd gry bardzo zbliżony do atarowskiej wersji). Fox był pomysłodawcą trybów graficznych TIP i 9++. Uwieńczeniem jego koderskiej pracy było demo Numen, w którym miał największy wkład (szczególnie autorski świat 3D do planowanej kiedyś gry Vector, czy 1-ramkowe (!) wypełniane wektory w rozdzielczości 160x240 pikseli). Stworzył także używany chętnie na scenie cross-asembler - xasm - nowoczesnego pecetowego następcę atarowskiego Quick Assemblera. Warto odnotować jeszcze jego grę Mahna-Małysz.
Poza Taquart jest członkiem grup Odsiecz Sobieskiego i PMWD.