Crack-grupa
From Atariki
Wersja z dnia 23:00, 2 wrz 2005 Drctqa (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 23:13, 2 wrz 2005 Drctqa (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Jest to jedna z form [[grupy]] komputerowej na [[Scena|scenie]], zorientowana wyłącznie (lub głównie) na odbezpieczanie gier i programów użytkowych. | Jest to jedna z form [[grupy]] komputerowej na [[Scena|scenie]], zorientowana wyłącznie (lub głównie) na odbezpieczanie gier i programów użytkowych. | ||
- | Członkowie takiej grupy staczają intelektualne "bitwy" z autorami programów, udowadniając starą prawdę, iż ''"wszystko da się złamać, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu i wiedzy"''*. Czasem crackerzy (czyli czlonkowie crack-grupy) stają się takimi fachowcami, że zostają zapraszani do pisania autorskich zabezpieczeń (vide procedura ''anty-freezer'' w [[Technoid|Technoidzie]] nad którą siedział [[Seban]])! | + | Członkowie takiej grupy staczają intelektualne "bitwy" z autorami programów, udowadniając starą prawdę, iż ''"wszystko da się złamać, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu i wiedzy"''''' *'''. Czasem ''crackerzy'' (czyli członkowie crack-grupy) stają się takimi fachowcami, że zostają zapraszani do pisania autorskich zabezpieczeń (vide procedura ''anty-freezer'' w [[Technoid|Technoidzie]] nad którą siedział [[Seban]]) ! |
- | Warto pamiętać, że to właśnie crack-grupy stanowiły zalążek sceny komputerowej, gdyż niektóre takie grupy z intr i innych czołówek dołączanych przed grami, przeszły do czegoś ambitniejszego. | + | |
- | Kiedy powstało ileś produkcji demo-podobnych to zaczęto je porównywać i tak m.in. powstały konkursy na najlepsze dzieło. :) Ewolucja taka dokonała się najpierw na scenie Commodore 64 i Amigi. | + | |
- | '''Narzędzia:''' różnego rodzaju monitory i progaramy do analizy kodu programu (edytory plikowe i dyskowe, disassemblery, debuggery) ; [[freezer]] ; [[cruncher]] do pakowania złamanego programu | + | Warto pamiętać, że to właśnie crack-grupy stanowiły zalążek sceny komputerowej, gdyż niektóre takie grupy z intr i innych czołówek dołączanych przed grami, przeszły do czegoś ambitniejszego. Kiedy powstało ileś produkcji demo-podobnych, zaczęto je porównywać i tak m.in. powstały konkursy na najlepsze dzieło. :) Ewolucja dokonała się najpierw na scenie Commodore 64 i Amigi. Tak więc często bywało, że grupy zaangażowane początkowo w cracking ewaluowały do czegoś wprost przeciwnego (np. [[Our 5oft]]). |
- | '''Przedstawiciele:''' ze względu na stosunkowo niewielki rozmiar atarowskiej sceny, nie było zbyt wielu '''crack-grup'''. Jako przykłady, wymienić można: High Tech Team, [[Clever People]], Jabole (?), [[Remix Team]], a także działający solo Lord Of Darkness, KillRoy, Glenn the 5200man, Steve Zipp, [[MrBacardi]] i na pewno paru innych... | + | '''Narzędzia:''' różnego rodzaju monitory i programy do analizy kodu programu (edytory plikowe i dyskowe, disassemblery, debuggery) ; [[freezer]] do przerywania i modyfikacji "ofiary" ; [[cruncher]] do pakowania złamanego programu. |
+ | |||
+ | '''Przedstawiciele:''' ze względu na stosunkowo niewielki rozmiar atarowskiej sceny, nie było zbyt wielu '''crack-grup'''. Jako przykłady, wymienić można: High Tech Team, [[Clever People]], Jabole (?), [[REMiX Soft Ltd.]], a także działający solo Lord Of Darkness, KilRoy, Glenn the 5200man, Steve Zipp, [[MrBacardi]] i na pewno paru innych... | ||
---- | ---- |
Wersja z dnia 23:13, 2 wrz 2005
Jest to jedna z form grupy komputerowej na scenie, zorientowana wyłącznie (lub głównie) na odbezpieczanie gier i programów użytkowych. Członkowie takiej grupy staczają intelektualne "bitwy" z autorami programów, udowadniając starą prawdę, iż "wszystko da się złamać, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu i wiedzy" *. Czasem crackerzy (czyli członkowie crack-grupy) stają się takimi fachowcami, że zostają zapraszani do pisania autorskich zabezpieczeń (vide procedura anty-freezer w Technoidzie nad którą siedział Seban) !
Warto pamiętać, że to właśnie crack-grupy stanowiły zalążek sceny komputerowej, gdyż niektóre takie grupy z intr i innych czołówek dołączanych przed grami, przeszły do czegoś ambitniejszego. Kiedy powstało ileś produkcji demo-podobnych, zaczęto je porównywać i tak m.in. powstały konkursy na najlepsze dzieło. :) Ewolucja dokonała się najpierw na scenie Commodore 64 i Amigi. Tak więc często bywało, że grupy zaangażowane początkowo w cracking ewaluowały do czegoś wprost przeciwnego (np. Our 5oft).
Narzędzia: różnego rodzaju monitory i programy do analizy kodu programu (edytory plikowe i dyskowe, disassemblery, debuggery) ; freezer do przerywania i modyfikacji "ofiary" ; cruncher do pakowania złamanego programu.
Przedstawiciele: ze względu na stosunkowo niewielki rozmiar atarowskiej sceny, nie było zbyt wielu crack-grup. Jako przykłady, wymienić można: High Tech Team, Clever People, Jabole (?), REMiX Soft Ltd., a także działający solo Lord Of Darkness, KilRoy, Glenn the 5200man, Steve Zipp, MrBacardi i na pewno paru innych...
- - cytat Sebana :)
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.