Graphics 2
From Atariki
Wersja z dnia 17:28, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (zajetosc pamieci) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:22, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (okno tekstowe) Next diff → |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
Ekran w tyb trybie zajmuje 20*12=240 ($F0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. | Ekran w tyb trybie zajmuje 20*12=240 ($F0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. | ||
+ | Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]]. | ||
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria: Tryby graficzne]] | [[Kategoria: Tryby graficzne]] |
Wersja z dnia 19:22, 20 lip 2022
Tryb tekstowy (ANTIC $07) podobny do Graphics 1 lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w Graphics 7) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. Podobnie jak w Graphics 1 generator znaków zawiera jedynie 64 definicje. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).
Kolor tła (piksel o wartości 0) pobierany jest zawsze z rejestru COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)) (także kolor ramki).
Kolor znaku (piksel o wartości 1) wybierany jest za pośrednictwem dwóch najstarszych bitów kodu znaku w pamięci ekranu:
- %00 - COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)),
- %01 - COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)),
- %10 - COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6)),
- %11 - COLPF3 ($D019) (cień COLPF3S ($02C7)).
Ekran w tyb trybie zajmuje 20*12=240 ($F0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.