Graphics 8

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:47, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(odstubienie)
← Previous diff
Wersja z dnia 19:27, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(okno tekstowe)
Next diff →
Linia 13: Linia 13:
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]. W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]].
-Ekran w tyb trybie zajmuje 40*192=7680 ($1E00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem. +Ekran w tyb trybie zajmuje 40*192=7680 ($1E00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem.
 +Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]].
== Ciekawostki == == Ciekawostki ==

Wersja z dnia 19:27, 20 lip 2022

GR.8

Ósmy tryb graficzny w numeracji Atari OS, zwany też Hires. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0F.

  • Kolory: 2 jasności tego samego koloru (tryb monochromatyczny)
  • Proporcje piksela: 1x1
  • Rozdzielczość pozioma: 320 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 256 lub 384.
  • Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Rejestry określające kolory:

W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.

Ekran w tyb trybie zajmuje 40*192=7680 ($1E00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.

Ciekawostki

W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.

Zobacz również

Graph8

Personal tools