Seban
From Atariki
Sebastian "Seban" Igielski. Rocznik 1975. Warszawiak. Stan cywilny: żonaty.
Zaczynał na giełdzie około 1990-91 roku jako "Seban Software Limited". Później stał się jeden z koderów w grupie Code3, a następnie zagrzał miejsce w Slight (od 1994 roku po dziś dzień). W latach dziewięćdziesiątych XX w. należał również do crack-grupy "Clever People".
Jego dorobek artystyczny (jako autor lub współautor) obejmuje:
- Syf Picture Demo
- The Tunnels Demo
- Space Lobsters Demo
- MTV fix-mix demo
- Screwlight - gra, będąca twórczą modyfikacją gry Heartlight (grafika z Robbo) - w sumie taki mały hack
- Bitter Reality
- Digital Trash - demo napisane na szybko, testujące możliwości użycia liczników Pokey'a do odtwarzania danych digi :) Oraz mające na celu sprawdznie pewnego tricku z odtważaniem samplowanej muzyki bez ustawiania bitu 4 w ADUCx Pokey'a. Sample do głownej częsci wycięte z C64
- Overmind
- SFDN Packer - program skracający pliki zawierające 4-bitowe sample
- Sine Packer - program do kompresji doskonale sprawujący się przy kompresji wszelakich tablic sinusów i tym podobnych danych (wykorzystany w demie Overmind, np. w czesci z Track Scrollerm (do skócenia danych opisujących trajektorie) oraz w cześci z Commanche (uzyty do spakowania 32kb mapy wyskokości)
- Morph Editor - edytor pozwalający na animację wektorowych obiektów ('morphing' to dużo powidziane ;) ) wykorzystany przez [P.W.] do stworzenia animacji wektorowych w demie Overmind
- Fractal Compressor - specyficzny program pozwalający na róźnicową kompresję poszczególnych faz podobnych do siebie obrazów (zawierających spore obszary jednakowego koloru) nie był może zbyt efektywny jednak jego zaletą była dość szybka dekompresja, narzędzie zostało wykorzystane w cześci z zoom'owanym fraktalem w demie Overmind
- Full Disk Archiver - odpowiednik DC3, nigdy nie ukończony zawierajacy pare fundamentalnych błędów oraz kiepski (RLE) sposób kompresji, autor zarzucił prace nad programem w chwili gdy po pierwszych testach okazało się zrobił poważny błąd w algorytmie kompresji i że częśc skompresowanych już dysków nadaje się tylko na śmietnik, ponieważ ich poprawna dekompresja okazała się już nie możliwa :D a wersje oryginalne zostały już skaskowane :D
- oprogramowanie Digital Studio, Sample Editor, Micro Recorder do samplera firmy Mirage (A/D Converter)
- oprogramowania do tworzenia komnat do gier Maps Maker, Full Maps Maker
- DigiTracker nigdy nie dokonczony program muzyczny
- oprogramowanie do Video Interface pozwalajace na wykorzystanie roznych trybow graficznych (tryby 8,9,15 a także ich interlace'owane mutacje, dithering do 1-bitowych obrazow w trybie 8, real-time preview)
- Sound Monitor Data Uncompiler - program służący przetworzeniu pliku zawierajacego muzykę stworzoną programem Benjy Sound Monitor do postatci umożliwiającej jej ponowne wczytanie do edytora. Powstały dwie wersje programu (dla sound monitora w wersji 1.x oraz w wersji 2.x)
- Future Composer Data Uncompiler - program służący przetworzeniu pliku zawierajacego muzykę stworzoną programem Future Composer do postatci umożliwiającej jej ponowne wczytanie do edytora
- Future Composer Data Finder - program przeszukujący pamięc RAM w poszukiwaniu muzyki stworzonej programem Future Composer
- ICE! depacker - depacker danych spakowanych programem ICE-PACK 4.20 na ATARI ST. Pliki tak spakowane można poznac po sygnatruze "ICE!" w pierwszych 4 bajtach. Został użyty do spakowania kilku produkcji. Powstał pod koniec aktywnej działalności na scenie.
- PP20 depacker - depacker do danych spakowanych Amigowskim Power Packer'em 2.0 - do napisania wlasnej wersji depackera skonilo autora podejrzenie analogicznego depackera znalezionego w relaseach crack-grupy Bloody Coders. Po analizie ich depackera i kodu zrodlowego depackera z Amigi powstala wlasna wersja.
Oprócz tego napisał parę(naście) drobnych programików do obróbki plików oraz parę gier, które nigdy nie ujrzały światła dziennego (a nawet nie wyszły poza fazę kodów źródłowych), a szkoda...
W wolych chwilach robił wersje plikowe różnych programów i dem.
Po Shadows Party 1994 znany jako smakosz batonów "Snickers". ;-) Seban stał się bohaterem dema grupy Odbyt Design o nazwie "Seban, Ty prosiaq!". :|
Od dawien dawna rozwija sprzętowy projekt Slight SID.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.