Tryby dwukolorowe
From Atariki
Tak zwyczajowo nazywane są tryby graficzne ANTIC-a, w których na ekranie dostępny jest tylko jeden kolor. Ale w niektórych właściwie dostępne są dwa.
Oto wspólne ich cechy:
- Za pojedynczy piksel odpowiada jeden bit.
- Kolor ramki jest (jak zwykle) pobierany z rejestru COLBAK.
- Kolory pikseli pobierane są zazwyczaj z rejestrów:
- 0 COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)).
- 1 COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)).
- W trybach hires kolory pikseli pobierane są z rejestrów:
- 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
- 1 luminancja z COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)), chrominancja z COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6)).
W ośmiobitowym Atari dostępne są następujące tryby monochromatyczne:
- ANTIC 9 (Graphics 4),
- ANTIC B (Graphics 6),
- ANTIC C (Graphics 14),
- ANTIC F (Graphics 8) (tryb hires),
- ANTIC 2 (Graphics 0) (tryb hires),
- ANTIC 3 (tryb hires).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.