Crack-grupa

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:58, 6 wrz 2005
Drctqa (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 01:01, 8 wrz 2005
KMK (Dyskusja | wkład)
(HWDE (emotkom))
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Jest to jedna z form [[grupy]] komputerowej na [[Scena|scenie]], zorientowana wyłącznie (lub głównie) na odbezpieczanie gier i programów użytkowych. +Jest to jedna z form [[grupy]] komputerowej na [[Scena|scenie]], zorientowana wyłącznie (lub głównie) na odbezpieczanie gier i programów użytkowych.
-Członkowie takiej grupy staczają intelektualne "bitwy" z autorami programów, udowadniając starą prawdę, iż ''"wszystko da się złamać, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu"''''' *'''. Czasem ''crackerzy'' (czyli członkowie crack-grupy) stają się takimi fachowcami, że zostają zapraszani do pisania autorskich zabezpieczeń (vide procedura ''anty-freezer'' w [[Technoid|Technoidzie]] nad którą siedział [[Seban]]) ! +
-Warto pamiętać, że to właśnie crack-grupy stanowiły zalążek sceny komputerowej, gdyż niektóre takie grupy z intr i innych czołówek dołączanych przed grami, przeszły do czegoś ambitniejszego. Kiedy powstało ileś produkcji demo-podobnych, zaczęto je porównywać i tak m.in. powstały konkursy na najlepsze dzieło. :) Ewolucja dokonała się najpierw na scenie Commodore 64 i Amigi. Często zatem bywało, że grupy zaangażowane początkowo w cracking ewaluowały do czegoś wprost przeciwnego (np. [[Our 5oft]]). +Członkowie takiej grupy staczają intelektualne "bitwy" z autorami programów, udowadniając starą prawdę, iż ''"wszystko da się złamać, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu"''''' *'''. Czasem ''crackerzy'' (czyli członkowie crack-grupy) stają się takimi fachowcami, że zostają zapraszani do pisania autorskich zabezpieczeń (vide procedura ''anty-freezer'' w [[Technoid|Technoidzie]] nad którą siedział [[Seban]])!
-'''Narzędzia:''' różnego rodzaju monitory i programy do analizy kodu programu (edytory plikowe i dyskowe, disassemblery, debuggery) ; [[freezer]] do przerywania działania i modyfikacji "ofiary" ; [[cruncher]] do pakowania złamanego programu.+Warto pamiętać, że to właśnie crack-grupy stanowiły zalążek sceny komputerowej, gdyż niektóre takie grupy z intr i innych czołówek dołączanych przed grami, przeszły do czegoś ambitniejszego. Kiedy powstało ileś produkcji demo-podobnych, zaczęto je porównywać i tak m.in. powstały konkursy na najlepsze dzieło. Ewolucja dokonała się najpierw na scenie Commodore 64 i Amigi. Często zatem bywało, że grupy zaangażowane początkowo w cracking ewaluowały do czegoś wprost przeciwnego (np. [[Our 5oft]]).
 + 
 +'''Narzędzia:''' różnego rodzaju monitory i programy do analizy kodu programu (edytory plikowe i dyskowe, disassemblery, debuggery); [[freezer]] do przerywania działania i modyfikacji "ofiary"; [[cruncher]] do pakowania złamanego programu.
'''Przedstawiciele:''' ze względu na stosunkowo niewielki rozmiar atarowskiej sceny, nie było zbyt wielu '''crack-grup'''. Jako przykłady, wymienić można: High Tech Team, [[Clever People]], Jabole (?), [[REMiX Soft Ltd.]], Denoxy a także działających solo: Lord Of Darkness, KillRoy, Glenn the 5200man, Steve Zipp, [[MrBacardi]], [http://www.mushca.com/f/atari/ Homesoft], John E. i na pewno paru innych... '''Przedstawiciele:''' ze względu na stosunkowo niewielki rozmiar atarowskiej sceny, nie było zbyt wielu '''crack-grup'''. Jako przykłady, wymienić można: High Tech Team, [[Clever People]], Jabole (?), [[REMiX Soft Ltd.]], Denoxy a także działających solo: Lord Of Darkness, KillRoy, Glenn the 5200man, Steve Zipp, [[MrBacardi]], [http://www.mushca.com/f/atari/ Homesoft], John E. i na pewno paru innych...
---- ----
- * - cytat Sebana :)+ * - cytat Sebana
{{stub}} {{stub}}

Wersja z dnia 01:01, 8 wrz 2005

Jest to jedna z form grupy komputerowej na scenie, zorientowana wyłącznie (lub głównie) na odbezpieczanie gier i programów użytkowych.

Członkowie takiej grupy staczają intelektualne "bitwy" z autorami programów, udowadniając starą prawdę, iż "wszystko da się złamać, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu" *. Czasem crackerzy (czyli członkowie crack-grupy) stają się takimi fachowcami, że zostają zapraszani do pisania autorskich zabezpieczeń (vide procedura anty-freezer w Technoidzie nad którą siedział Seban)!

Warto pamiętać, że to właśnie crack-grupy stanowiły zalążek sceny komputerowej, gdyż niektóre takie grupy z intr i innych czołówek dołączanych przed grami, przeszły do czegoś ambitniejszego. Kiedy powstało ileś produkcji demo-podobnych, zaczęto je porównywać i tak m.in. powstały konkursy na najlepsze dzieło. Ewolucja dokonała się najpierw na scenie Commodore 64 i Amigi. Często zatem bywało, że grupy zaangażowane początkowo w cracking ewaluowały do czegoś wprost przeciwnego (np. Our 5oft).

Narzędzia: różnego rodzaju monitory i programy do analizy kodu programu (edytory plikowe i dyskowe, disassemblery, debuggery); freezer do przerywania działania i modyfikacji "ofiary"; cruncher do pakowania złamanego programu.

Przedstawiciele: ze względu na stosunkowo niewielki rozmiar atarowskiej sceny, nie było zbyt wielu crack-grup. Jako przykłady, wymienić można: High Tech Team, Clever People, Jabole (?), REMiX Soft Ltd., Denoxy a także działających solo: Lord Of Darkness, KillRoy, Glenn the 5200man, Steve Zipp, MrBacardi, Homesoft, John E. i na pewno paru innych...


* - cytat Sebana

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools