Crack-grupa

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 23:00, 2 wrz 2005
Drctqa (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 23:13, 2 wrz 2005
Drctqa (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
Jest to jedna z form [[grupy]] komputerowej na [[Scena|scenie]], zorientowana wyłącznie (lub głównie) na odbezpieczanie gier i programów użytkowych. Jest to jedna z form [[grupy]] komputerowej na [[Scena|scenie]], zorientowana wyłącznie (lub głównie) na odbezpieczanie gier i programów użytkowych.
-Członkowie takiej grupy staczają intelektualne "bitwy" z autorami programów, udowadniając starą prawdę, iż ''"wszystko da się złamać, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu i wiedzy"''*. Czasem crackerzy (czyli czlonkowie crack-grupy) stają się takimi fachowcami, że zostają zapraszani do pisania autorskich zabezpieczeń (vide procedura ''anty-freezer'' w [[Technoid|Technoidzie]] nad którą siedział [[Seban]])! +Członkowie takiej grupy staczają intelektualne "bitwy" z autorami programów, udowadniając starą prawdę, iż ''"wszystko da się złamać, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu i wiedzy"''''' *'''. Czasem ''crackerzy'' (czyli członkowie crack-grupy) stają się takimi fachowcami, że zostają zapraszani do pisania autorskich zabezpieczeń (vide procedura ''anty-freezer'' w [[Technoid|Technoidzie]] nad którą siedział [[Seban]]) !
-Warto pamiętać, że to właśnie crack-grupy stanowiły zalążek sceny komputerowej, gdyż niektóre takie grupy z intr i innych czołówek dołączanych przed grami, przeszły do czegoś ambitniejszego. +
-Kiedy powstało ileś produkcji demo-podobnych to zaczęto je porównywać i tak m.in. powstały konkursy na najlepsze dzieło. :) Ewolucja taka dokonała się najpierw na scenie Commodore 64 i Amigi. +
-'''Narzędzia:''' różnego rodzaju monitory i progaramy do analizy kodu programu (edytory plikowe i dyskowe, disassemblery, debuggery) ; [[freezer]] ; [[cruncher]] do pakowania złamanego programu+Warto pamiętać, że to właśnie crack-grupy stanowiły zalążek sceny komputerowej, gdyż niektóre takie grupy z intr i innych czołówek dołączanych przed grami, przeszły do czegoś ambitniejszego. Kiedy powstało ileś produkcji demo-podobnych, zaczęto je porównywać i tak m.in. powstały konkursy na najlepsze dzieło. :) Ewolucja dokonała się najpierw na scenie Commodore 64 i Amigi. Tak więc często bywało, że grupy zaangażowane początkowo w cracking ewaluowały do czegoś wprost przeciwnego (np. [[Our 5oft]]).
-'''Przedstawiciele:''' ze względu na stosunkowo niewielki rozmiar atarowskiej sceny, nie było zbyt wielu '''crack-grup'''. Jako przykłady, wymienić można: High Tech Team, [[Clever People]], Jabole (?), [[Remix Team]], a także działający solo Lord Of Darkness, KillRoy, Glenn the 5200man, Steve Zipp, [[MrBacardi]] i na pewno paru innych...+'''Narzędzia:''' różnego rodzaju monitory i programy do analizy kodu programu (edytory plikowe i dyskowe, disassemblery, debuggery) ; [[freezer]] do przerywania i modyfikacji "ofiary" ; [[cruncher]] do pakowania złamanego programu.
 + 
 +'''Przedstawiciele:''' ze względu na stosunkowo niewielki rozmiar atarowskiej sceny, nie było zbyt wielu '''crack-grup'''. Jako przykłady, wymienić można: High Tech Team, [[Clever People]], Jabole (?), [[REMiX Soft Ltd.]], a także działający solo Lord Of Darkness, KilRoy, Glenn the 5200man, Steve Zipp, [[MrBacardi]] i na pewno paru innych...
---- ----

Wersja z dnia 23:13, 2 wrz 2005

Jest to jedna z form grupy komputerowej na scenie, zorientowana wyłącznie (lub głównie) na odbezpieczanie gier i programów użytkowych. Członkowie takiej grupy staczają intelektualne "bitwy" z autorami programów, udowadniając starą prawdę, iż "wszystko da się złamać, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu i wiedzy" *. Czasem crackerzy (czyli członkowie crack-grupy) stają się takimi fachowcami, że zostają zapraszani do pisania autorskich zabezpieczeń (vide procedura anty-freezer w Technoidzie nad którą siedział Seban) !

Warto pamiętać, że to właśnie crack-grupy stanowiły zalążek sceny komputerowej, gdyż niektóre takie grupy z intr i innych czołówek dołączanych przed grami, przeszły do czegoś ambitniejszego. Kiedy powstało ileś produkcji demo-podobnych, zaczęto je porównywać i tak m.in. powstały konkursy na najlepsze dzieło. :) Ewolucja dokonała się najpierw na scenie Commodore 64 i Amigi. Tak więc często bywało, że grupy zaangażowane początkowo w cracking ewaluowały do czegoś wprost przeciwnego (np. Our 5oft).

Narzędzia: różnego rodzaju monitory i programy do analizy kodu programu (edytory plikowe i dyskowe, disassemblery, debuggery) ; freezer do przerywania i modyfikacji "ofiary" ; cruncher do pakowania złamanego programu.

Przedstawiciele: ze względu na stosunkowo niewielki rozmiar atarowskiej sceny, nie było zbyt wielu crack-grup. Jako przykłady, wymienić można: High Tech Team, Clever People, Jabole (?), REMiX Soft Ltd., a także działający solo Lord Of Darkness, KilRoy, Glenn the 5200man, Steve Zipp, MrBacardi i na pewno paru innych...


  • - cytat Sebana :)

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools