Graphics 13

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 15:47, 19 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(rozdzielczosc znakowa)
← Previous diff
Wersja z dnia 17:58, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(zajetosc pamieci)
Next diff →
Linia 12: Linia 12:
* %11 (znaki inverse $80-$FF) - [[Rejestry GTIA#COLPF3|COLPF3 ($D019)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF3S|COLPF3S ($02C7)]]), * %11 (znaki inverse $80-$FF) - [[Rejestry GTIA#COLPF3|COLPF3 ($D019)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF3S|COLPF3S ($02C7)]]),
-{{stub}}+Ekran w tyb trybie zajmuje 40*12=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]

Wersja z dnia 17:58, 20 lip 2022

GR.13

Tryb tekstowy (ANTIC $05), podobny do trybu 12, lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej (40x12 znaków). Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w Graphics 7) oraz możliwością użycia piątego koloru (znak w inverse video). Dodatkową zaletą jest dwukrotnie mniejsza zajętość pamięci ekranu. Generator znaków zawiera definicje 128 znaków. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).

Oto wartości pikseli i odpowiadające im rejestry kolorów:

Ekran w tyb trybie zajmuje 40*12=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.

Personal tools