Graphics 2

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 22:10, 7 lut 2023
Mono (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(tym)
Linia 13: Linia 13:
* %11 - [[Rejestry GTIA#COLPF3|COLPF3 ($D019)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF3S|COLPF3S ($02C7)]]). * %11 - [[Rejestry GTIA#COLPF3|COLPF3 ($D019)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF3S|COLPF3S ($02C7)]]).
-Ekran w tyb trybie zajmuje 20*12=240 ($F0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.+Ekran w tym trybie zajmuje 20*12=240 ($F0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.
Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]]. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]].
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]

Aktualna wersja

GR.2

Tryb tekstowy (ANTIC $07) podobny do Graphics 1 lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej (20x12). Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w Graphics 7) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. Podobnie jak w Graphics 1 generator znaków zawiera jedynie 64 definicje. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).

Kolor tła (piksel o wartości 0) pobierany jest zawsze z rejestru COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)) (także kolor ramki).

Kolor znaku (piksel o wartości 1) wybierany jest za pośrednictwem dwóch najstarszych bitów kodu znaku w pamięci ekranu:

Ekran w tym trybie zajmuje 20*12=240 ($F0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.

Personal tools