Headache

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 15:59, 15 cze 2017
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 16:19, 15 cze 2017
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 6: Linia 6:
Oczywiście, ponieważ całość ma postać plików tekstowych zawierających polecenia wsadowe, w teorii jest możliwe uruchomienie tego programu pod dowolnym interpreterem tego języka, pod warunkiem, że taki powstanie. W momencie prezentacji (maj 2017) jedynym takim interpreterem był interpreter poleceń (COMMAND.COM) SpartaDOS X. Oczywiście, ponieważ całość ma postać plików tekstowych zawierających polecenia wsadowe, w teorii jest możliwe uruchomienie tego programu pod dowolnym interpreterem tego języka, pod warunkiem, że taki powstanie. W momencie prezentacji (maj 2017) jedynym takim interpreterem był interpreter poleceń (COMMAND.COM) SpartaDOS X.
-Jest to gra czysto tekstowa, zrealizowana (naturalnie) w [[Graphics 0]], ale autorzy postarali się o upiększenie jej przez dodanie ilustracji starannie wykonanych przy użyciu standardowej semigrafiki Atari. Na początku gry gracz budzi się (z kacem) na podłodze łazienki własnego domu. Jak zwykle w tego typu grach przewidziana jest eksploracja najbliższego otoczenia, przechodzenie do innych pomieszczeń domu, badanie różnych przedmiotów, decydowanie, czy je ze sobą zabrać, czy nie - i naturalnie, nie należy bezmyślnie brać wszystkiego, co się wziąć daje, bo plecak mieści jedynie osiem przedmiotów.+Jest to gra czysto tekstowa, zrealizowana (naturalnie) w [[Graphics 0]], ale autorzy postarali się o upiększenie jej przez dodanie ilustracji starannie wykonanych przy użyciu standardowej semigrafiki Atari. Na początku gry gracz budzi się (z kacem) na podłodze łazienki własnego domu. Jak zwykle w tego typu grach przewidziana jest eksploracja najbliższego otoczenia, przechodzenie do innych pomieszczeń, badanie znalezionych przedmiotów, decydowanie, czy je ze sobą zabrać, czy nie - i naturalnie, nie należy bezmyślnie brać wszystkiego, co się wziąć daje, bo plecak mieści jedynie osiem przedmiotów.
Pewną wadą programu jest niemożność jego opuszczenia w dowolnej chwili lub zrestartowania od początku. Pewną wadą programu jest niemożność jego opuszczenia w dowolnej chwili lub zrestartowania od początku.

Wersja z dnia 16:19, 15 cze 2017

Grafika:headache_tytul.png

Gra napisana przez pirxa i jego córkę Zosię, a zaprezentowana na party WAP-NIAK 2017.

Jest to pierwsza gra stworzona, według określenia jednego z autorów, "w języku najwyższego możliwego poziomu na Atari", to znaczy w języku plików wsadowych (BAT) SpartaDOS X. Całkowita objętość programu to 58 KB w 57 plikach.

Oczywiście, ponieważ całość ma postać plików tekstowych zawierających polecenia wsadowe, w teorii jest możliwe uruchomienie tego programu pod dowolnym interpreterem tego języka, pod warunkiem, że taki powstanie. W momencie prezentacji (maj 2017) jedynym takim interpreterem był interpreter poleceń (COMMAND.COM) SpartaDOS X.

Jest to gra czysto tekstowa, zrealizowana (naturalnie) w Graphics 0, ale autorzy postarali się o upiększenie jej przez dodanie ilustracji starannie wykonanych przy użyciu standardowej semigrafiki Atari. Na początku gry gracz budzi się (z kacem) na podłodze łazienki własnego domu. Jak zwykle w tego typu grach przewidziana jest eksploracja najbliższego otoczenia, przechodzenie do innych pomieszczeń, badanie znalezionych przedmiotów, decydowanie, czy je ze sobą zabrać, czy nie - i naturalnie, nie należy bezmyślnie brać wszystkiego, co się wziąć daje, bo plecak mieści jedynie osiem przedmiotów.

Pewną wadą programu jest niemożność jego opuszczenia w dowolnej chwili lub zrestartowania od początku.

Pod SpartaDOS X, ze względu na spore zapotrzebowanie na pamięć zmiennych środowiskowych, program wymaga załadowania nakładki ENV, a co za tym idzie, może działać tylko na komputerze mającym minimum 128 KB RAM.

Download

Grafika:Headache_mydlo.png Grafika:Headache_office.png Grafika:Headache_inventory.png

Zobacz też

Personal tools