Sic!

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 00:27, 19 lis 2011
Stryker (Dyskusja | wkład)
(Odnośniki zewnętrzne)
← Previous diff
Wersja z dnia 00:34, 19 lis 2011
Stryker (Dyskusja | wkład)
(Software)
Next diff →
Linia 31: Linia 31:
[[Grafika:Sicgen.png]]<br><br> [[Grafika:Sicgen.png]]<br><br>
[[Grafika:Sicgen_2.png]]<br><br> [[Grafika:Sicgen_2.png]]<br><br>
 +*Sic! Menu GUI (PC) - dodatek do Sic! Menu, działający w GUI Windowsa.<br><br>
 +[[Grafika:Sicmenugui.png]]<br><br>
== Za wszystko odpowiadają == == Za wszystko odpowiadają ==

Wersja z dnia 00:34, 19 lis 2011

Spis treści

Co to w ogóle jest?

Grafika:Sic_logo.png

SIC!, czyli w skrócie Super Inexpensive Cart, to inteligentny cartridge przeznaczony dla ośmiobitowego Atari, działający na pamięci typu flash. Łączy w sobie funkcje standardowego kartridża oraz programatora. Może służyć jako multicart, gdzie można umieścić paręnaście ulubionych gier dem itd. Inne zastosowania to np. wykorzystanie sic!-a do wrzucenia nań SpartaDOS X, czy możliwość zaprogramowania kości z TOS-em dla Atari ST/E . Kartridż obsługuje pamięci flash 1- 2- oraz 4 megabitowe "5V" w obudowie DIP (odpowiedni o pojemności 128, 256 oraz 512 kilobajtów). Pamięć ta jest podzielona na banki, które wybierane są poprzez zapisanie wartości w odpowiednim rejestrze sterującym (kliknij). Możliwości carta można przetestować w najnowszej wersji emulatora Altirra.

Grafika:Sic_atari.jpg

Hardware

Gotowy Sic! występuje w dwóch wersjach:

  • Z podstawką typu DIP (pasuje do modeli serii XE i XL ) i mieści się w obudowie cartridge'a.

Sic! z podstawką typu DIP

  • Oraz z podstawką ZIF (pasuje do serii XE)

Sic! z podstawką typu ZIF

Przydatne informacje:

  • Przełącznik znajdujący się z boku kartridża pozwala na jego włączenie/wyłączenie bez konieczności wyciągania go z gniazda.
  • Natomiast zworka u góry (widoczne po otwarciu kartridża) pozwala obsługiwać kości z inną kolejnością sygnałów na pinach (dotyczy to niektórych pamięci 2-megabitowych, gdzie sygnał RESET znajduje się na #1 pinie).
  • Z pomocą małej przeróbki można przerobić Sic!-a, aby po resecie komputera przechodził do menu. W tym celu należy wstawić mikroswitch pomiędzy piny #1 i #10 układu U2.

Software

Wraz z sic!-em dostępne jest dedykowane mu oprogramowanie (platforma, na której działa, w nawiasie):

  • Sic! Flasher (Atari) - służący do zaprogramowania pamięci flash

Grafika:Sicflash.png

  • Sic! autoflasher (Atari) - służący do zaprogramowania pamięci flash

Grafika:Sicautoflasher.png

  • Sic! Dump (Atari) - do zgrania zaprogramowanej pamięci flash

Grafika:Sicdump.png

  • SDX upgrade flasher for Sic! (Atari) - pozwalający sflashować SpartaDOS X na Sic!-u

Grafika:Sdxflasher.png

  • Sic! Menu (PC) - tym programem można ułożyć menu, łącznie z dodaniem grafiki oraz muzyki (działa z linii komend)

Grafika:Sicmenu.png

Grafika:Sicmenu_2.png

Grafika:Sicmenu_3.png

  • Sic! Cartridge Generator (PC) - podobny w działaniu do Sic! Menu, jednak działający w GUI Windowsa. Tutaj wyłącznie wgrywamy programy, grafika i muzyka są programowo narzucone.

Grafika:Sicgen.png

Grafika:Sicgen_2.png

  • Sic! Menu GUI (PC) - dodatek do Sic! Menu, działający w GUI Windowsa.

Grafika:Sicmenugui.png

Za wszystko odpowiadają

  • Candle - projektowanie, pomysł, kodowanie (Sic! Cartridge Generator), testowanie
  • Dely - naklejka na kartridż, strona www
  • KMK - kodowanie (Sic! Flasher, Sic! Dump, SDX Upgrade), testowanie
  • Ooz - grafika
  • Pr0be - kodowanie (Sic! Menu, loader)
  • Stryker - pomysł, testowanie
  • Trub - kodowanie (SDX Upgrade, poprawki do Sic! Menu, Sic! Menu GUI), testowanie

oraz mający w projekcie swój mniejszy bądź większy udział: Seban, X-Ray, Miker, Zenon

Odnośniki zewnętrzne


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools