ODF
From Atariki
Format pliku fontu rastrowego programu OD Fonts Editor ze znakami o szerokości do 8 pikseli a wysokości 10 pikseli.
Zawiera definicje poszczególnych znaków fontu zapisanych kolejno bajt po bajcie.
Każdy znak zdefiniowany jest za pomocą 10 następujących po sobie bajtów i definiuje kolejne linie znaku (licząc od góry).
0 $00 ........ $0C ....oo.. $00 ........ $00 ........ $00 ........ $00 ........ 1 $00 ........ $08 ....o... $00 ........ $30 ..oo.... $30 ..oo.... $00 ........ 2 $3C ..oooo.. $00 ........ $00 ........ $00 ........ $00 ........ $00 ........ 3 $66 .oo..oo. $3C ..oooo.. $3C ..oooo.. $70 .ooo.... $70 .ooo.... $66 .oo..oo. 4 $66 .oo..oo. $66 .oo..oo. $06 .....oo. $30 ..oo.... $30 ..oo.... $66 .oo..oo. 5 $66 .oo..oo. $66 .oo..oo. $3E ..ooooo. $30 ..oo.... $30 ..oo.... $66 .oo..oo. 6 $6E .oo.ooo. $66 .oo..oo. $66 .oo..oo. $30 ..oo.... $30 ..oo.... $66 .oo..oo. 7 $3C ..oooo.. $3C ..oooo.. $3E ..ooooo. $E8 .oooo... $30 ..oo.... $3E ..ooooo. 8 $06 .....oo. $00 ........ $04 .....o.. $00 ........ $30 ..oo.... $06 .....oo. 9 $00 ........ $00 ........ $06 .....oo. $00 ........ $E0 ooo..... $3C ..oooo..
Plik zawiera definicje 128 znaków i liczy sobie 1280 ($500) bajtów (128 znaków po 10 bajtów).
offset | długość | opis |
$0000 | $000A | znak $00 |
$000A | $000A | znak $01 |
$0014 | $000A | znak $02 |
$001E | $000A | znak $03 |
$0028 | $000A | znak $04 |
... | ... | kolejne znaki |
$04EC | $000A | znak $7E |
$04F6 | $000A | znak $7F |
W przypadku gdy definiowany jest font proporcjonalny, wtedy program zakłada że znak jest dosunięty do lewej strony (odstęp, jeśli jest, musi znajdować się właśnie z lewej strony) i automatycznie oblicza jego szerokość. Przykładowy znak "Q" będzie miał szerokość 7 pikseli, ale już "i" będzie mieć 5, a "j" - 4 piksele. Tablica szerokości kolejnych znaków może być zapisana na żądanie w osobnym pliku ODL o długości 128 bajtów.
UWAGA! Nie jest to font przystosowany do prezentacji bezpośrednio w którymkolwiek sprzętowym trybie tekstowym ATARI (rozmiar sugerowałby tryb ANTIC 3, ale tam wykorzystywany jest standardowy generator znaków).