Fox

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 09:07, 14 lis 2016
0xF (Dyskusja | wkład)
(strona domowa, lista produkcji na pouet.net)
← Previous diff
Wersja z dnia 21:13, 9 mar 2017
0xF (Dyskusja | wkład)
(aktualności)
Next diff →
Linia 3: Linia 3:
Zaczynał na scenie w 1995 roku. W 1996 wstąpił w szeregi grupy [[Infinity]] i oczarował wszystkich intrem [[Drunk Chessboard]]. Następnie, w 1997 przeszedł do grupy [[Taquart]], gdzie pisał zarówno użytki (m.in. paker [[FlashPack]], własny program do [[logosowanie|logosowania]] grafiki ([[GR8 Logoser]]) tudzież drugi, po [[GED]], program do wyciskania siódmych potów z [[ANTIC (układ)|ANTIC-a]] bez użycia trybu [[interlace]] czyli [[Power Graphics]], a także [[Professional Copy]] - pierwszy tak zaawansowany i wygodny kopier plikowy z niezwykłym (jak na sprzęt 8-bitowy) programem instalacyjnym) jak i dema ([[IO4 Invitro]], [[Ultra]]) oraz artykuły (do magazynów [[Energy]], [[Syzygy]] i [[Atarynka]]). Ciekawostką jest napisanie przez omawianą osobę odpowiednika gry [[Boulder Dash]] na komputer PC, w 2. połowie lat 90. XX w. (wygląd gry bardzo zbliżony do atarowskiej wersji). Fox był pomysłodawcą trybów graficznych [[TIP]] i [[9 plus plus|9++]]. Uwieńczeniem jego koderskiej pracy było demo [[Numen]], w którym miał największy wkład (szczególnie autorski świat 3D do planowanej kiedyś gry [[Vector]], czy 1-ramkowe (!) wypełniane wektory w rozdzielczości 160x240 pikseli). Zaczynał na scenie w 1995 roku. W 1996 wstąpił w szeregi grupy [[Infinity]] i oczarował wszystkich intrem [[Drunk Chessboard]]. Następnie, w 1997 przeszedł do grupy [[Taquart]], gdzie pisał zarówno użytki (m.in. paker [[FlashPack]], własny program do [[logosowanie|logosowania]] grafiki ([[GR8 Logoser]]) tudzież drugi, po [[GED]], program do wyciskania siódmych potów z [[ANTIC (układ)|ANTIC-a]] bez użycia trybu [[interlace]] czyli [[Power Graphics]], a także [[Professional Copy]] - pierwszy tak zaawansowany i wygodny kopier plikowy z niezwykłym (jak na sprzęt 8-bitowy) programem instalacyjnym) jak i dema ([[IO4 Invitro]], [[Ultra]]) oraz artykuły (do magazynów [[Energy]], [[Syzygy]] i [[Atarynka]]). Ciekawostką jest napisanie przez omawianą osobę odpowiednika gry [[Boulder Dash]] na komputer PC, w 2. połowie lat 90. XX w. (wygląd gry bardzo zbliżony do atarowskiej wersji). Fox był pomysłodawcą trybów graficznych [[TIP]] i [[9 plus plus|9++]]. Uwieńczeniem jego koderskiej pracy było demo [[Numen]], w którym miał największy wkład (szczególnie autorski świat 3D do planowanej kiedyś gry [[Vector]], czy 1-ramkowe (!) wypełniane wektory w rozdzielczości 160x240 pikseli).
-Stworzył także używany chętnie na scenie ''cross-asembler'' - [[xasm]] - nowoczesnego pecetowego następcę atarowskiego [[Quick Assembler|Quick Assemblera]].+Stworzył także używany chętnie na scenie ''cross-asembler'' - [[xasm]] - nowoczesnego pecetowego następcę atarowskiego [[Quick Assembler]]a.
W latach 2000-2010 był najbardziej aktywnym twórcą emulatora [[Atari800]] - wprowadził wiele istotnych zmian, które zaowocowały wersjami 1.0.0 i 2.0.0. W latach 2000-2010 był najbardziej aktywnym twórcą emulatora [[Atari800]] - wprowadził wiele istotnych zmian, które zaowocowały wersjami 1.0.0 i 2.0.0.
Blisko współpracował z Tomaszem Szymankowskim przy [[Atari800Win PLus]]. Blisko współpracował z Tomaszem Szymankowskim przy [[Atari800Win PLus]].
 +Pomagał tworzyć [[ASMA]] (m.in. przez wyciąganie muzyki z gier, konwerter [[SAP Maker]], odtwarzacz [[ASAP]]).
Warto odnotować jeszcze jego gry [[Mahna-Małysz]] i [[Bumpong]]. Warto odnotować jeszcze jego gry [[Mahna-Małysz]] i [[Bumpong]].
Poza [[Taquart]] jest członkiem grup [[Odsiecz Sobieskiego]] i [[PMWD]]. Poza [[Taquart]] jest członkiem grup [[Odsiecz Sobieskiego]] i [[PMWD]].
-Obecnie zaangażowany w projekty [[ASAP]], [[RECOIL]] i [[ASMA]].+Obecnie rozwija projekty [[RECOIL]] i [[CC65]] oraz wystawia na [[msx|msx compo]] muzykę, którą skomponował w roku 1993.
* [http://fusik.info/piotr/ Strona domowa] * [http://fusik.info/piotr/ Strona domowa]

Wersja z dnia 21:13, 9 mar 2017

Grafika:FOX_2002.jpg

Piotr 'Fox' Fusik, znany również jako 0xF. Mózg jakich mało.

Zaczynał na scenie w 1995 roku. W 1996 wstąpił w szeregi grupy Infinity i oczarował wszystkich intrem Drunk Chessboard. Następnie, w 1997 przeszedł do grupy Taquart, gdzie pisał zarówno użytki (m.in. paker FlashPack, własny program do logosowania grafiki (GR8 Logoser) tudzież drugi, po GED, program do wyciskania siódmych potów z ANTIC-a bez użycia trybu interlace czyli Power Graphics, a także Professional Copy - pierwszy tak zaawansowany i wygodny kopier plikowy z niezwykłym (jak na sprzęt 8-bitowy) programem instalacyjnym) jak i dema (IO4 Invitro, Ultra) oraz artykuły (do magazynów Energy, Syzygy i Atarynka). Ciekawostką jest napisanie przez omawianą osobę odpowiednika gry Boulder Dash na komputer PC, w 2. połowie lat 90. XX w. (wygląd gry bardzo zbliżony do atarowskiej wersji). Fox był pomysłodawcą trybów graficznych TIP i 9++. Uwieńczeniem jego koderskiej pracy było demo Numen, w którym miał największy wkład (szczególnie autorski świat 3D do planowanej kiedyś gry Vector, czy 1-ramkowe (!) wypełniane wektory w rozdzielczości 160x240 pikseli). Stworzył także używany chętnie na scenie cross-asembler - xasm - nowoczesnego pecetowego następcę atarowskiego Quick Assemblera. W latach 2000-2010 był najbardziej aktywnym twórcą emulatora Atari800 - wprowadził wiele istotnych zmian, które zaowocowały wersjami 1.0.0 i 2.0.0. Blisko współpracował z Tomaszem Szymankowskim przy Atari800Win PLus. Pomagał tworzyć ASMA (m.in. przez wyciąganie muzyki z gier, konwerter SAP Maker, odtwarzacz ASAP). Warto odnotować jeszcze jego gry Mahna-Małysz i Bumpong.

Poza Taquart jest członkiem grup Odsiecz Sobieskiego i PMWD.

Obecnie rozwija projekty RECOIL i CC65 oraz wystawia na msx compo muzykę, którą skomponował w roku 1993.

Personal tools