Graphics 13

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:58, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(zajetosc pamieci)
← Previous diff
Wersja z dnia 19:29, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(okno tekstowe)
Next diff →
Linia 13: Linia 13:
Ekran w tyb trybie zajmuje 40*12=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. Ekran w tyb trybie zajmuje 40*12=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.
 +Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]].
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]

Wersja z dnia 19:29, 20 lip 2022

GR.13

Tryb tekstowy (ANTIC $05), podobny do trybu 12, lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej (40x12 znaków). Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w Graphics 7) oraz możliwością użycia piątego koloru (znak w inverse video). Dodatkową zaletą jest dwukrotnie mniejsza zajętość pamięci ekranu. Generator znaków zawiera definicje 128 znaków. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).

Oto wartości pikseli i odpowiadające im rejestry kolorów:

Ekran w tyb trybie zajmuje 40*12=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.

Personal tools