ATASCII
From Atariki
Wersja z dnia 20:32, 8 sie 2011 Mono (Dyskusja | wkład) (zestaw karen) ← Previous diff |
Wersja z dnia 11:13, 3 wrz 2011 Krótki (Dyskusja | wkład) (+zobacz też kody ekranowe) Next diff → |
||
Linia 19: | Linia 19: | ||
== Inne == | == Inne == | ||
Istnieje możliwość łatwego zastąpienia w programach standardowych zestawów znaków zapisanych w [[ROM|ROMie]] komputera własnymi, bez ingerencji w elektronikę komputera. Można to zrobić nawet z poziomu [[BASIC]]-a. Ze względu na konstrukcję układu [[ANTIC (układ)|ANTIC]] zestawy znaków ładujemy na ogół na granicy 1 kilobajta (dla [[Graphics 0]], [[ANTIC_Display_List#Tryby_znakowe|ANTIC 3]], [[Graphics 12]], [[Graphics 13]]) lub 512 bajtów (pozostałe tryby znakowe). Patrz [[Rejestry ANTIC-a#CHBASE|CHBASE]]. | Istnieje możliwość łatwego zastąpienia w programach standardowych zestawów znaków zapisanych w [[ROM|ROMie]] komputera własnymi, bez ingerencji w elektronikę komputera. Można to zrobić nawet z poziomu [[BASIC]]-a. Ze względu na konstrukcję układu [[ANTIC (układ)|ANTIC]] zestawy znaków ładujemy na ogół na granicy 1 kilobajta (dla [[Graphics 0]], [[ANTIC_Display_List#Tryby_znakowe|ANTIC 3]], [[Graphics 12]], [[Graphics 13]]) lub 512 bajtów (pozostałe tryby znakowe). Patrz [[Rejestry ANTIC-a#CHBASE|CHBASE]]. | ||
+ | |||
+ | ==Zobacz też== | ||
+ | * [[Kody ekranowe]] | ||
==Odnośniki zewnętrzne== | ==Odnośniki zewnętrzne== |
Wersja z dnia 11:13, 3 wrz 2011
Zmodyfikowany przez Atari zestaw znaków ASCII (Atari ASCII). Zawiera tylko 128 znaków, pozostałe znaki (od 128 do 255) to negatywy odpowiadających im znakom z zakresu 0-127.
Zestaw podstawowy:
Oraz międzynarodowy:
Dodatkowo istnieje jeszcze wersja arabska tego zestawu znaków, wbudowana w arabskiej wersji 65XE:
Firma P.Z. Karen w modelach 192XT i 256XT instalowała polski zestaw znaków:
Inne
Istnieje możliwość łatwego zastąpienia w programach standardowych zestawów znaków zapisanych w ROMie komputera własnymi, bez ingerencji w elektronikę komputera. Można to zrobić nawet z poziomu BASIC-a. Ze względu na konstrukcję układu ANTIC zestawy znaków ładujemy na ogół na granicy 1 kilobajta (dla Graphics 0, ANTIC 3, Graphics 12, Graphics 13) lub 512 bajtów (pozostałe tryby znakowe). Patrz CHBASE.
Zobacz też
Odnośniki zewnętrzne
- ATASCII w Wikipedii
- ATASCII Character Sets - porównanie zestawów ATASCII