Graphics 15
From Atariki
Wersja z dnia 15:25, 28 kwi 2008 Jellonek (Dyskusja | wkład) (tryb ten ma konkretne wartosci parametrow, zmieniajac je tworzymy nie systemowy tryb.) ← Previous diff |
Wersja z dnia 13:16, 18 cze 2016 Mono (Dyskusja | wkład) (kategoria tryby graficzne) Next diff → |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
[[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] | ||
+ | [[Kategoria: Tryby graficzne]] | ||
{{Stub}} | {{Stub}} |
Wersja z dnia 13:16, 18 cze 2016
Piętnasty tryb graficzny w numeracji Atari OS. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0E.
- Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128);
- Proporcje piksela: 2x1;
- Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli;
- Rozdzielczość pionowa: 192 linie.
Rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
- COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4));
- COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5));
- COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
- COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)).
Tryb ten jest jednym z najczęściej używanych przez grafików (obok trybów specjalnych, np. HIP, RIP czy TIP), ze względu na wielkość piksela oraz ilość kolorów. Daje się również "podrasować" takimi programami jak PowerGraph, GED czy Graph2Font. Często tryb ten był/jest logosowany do trybu 12, co oprócz oszczędności pamięci daje dodatkowy piąty kolor (inverse). Jest to również najlepiej oprogramowany kolorowy tryb graficzny na 8-bitowym Atari - obsługują go takie edytory graficzne, jak Micropainter, Koala Microillustrator, Fun With Art, RAMbrandt, XL-Art, Blazing Paddles, Kleks i in.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.