Kamilos

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 01:00, 5 mar 2023
Kamilos (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 01:00, 5 mar 2023
Kamilos (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 41: Linia 41:
* [https://github.com/NowinskiK GitHub] * [https://github.com/NowinskiK GitHub]
* [https://github.com/NowinskiK/DangerousCity GitHub: Dangerous City] * [https://github.com/NowinskiK/DangerousCity GitHub: Dangerous City]
-* [https://github.com/NowinskiK/ProblemJasia GitHub: Problem Jasia]+* [https://github.com/NowinskiK/ProblemJasia GitHub: Problem Jasia (cover)]
[[Kategoria:Ludzie]] [[Kategoria:Ludzie]]

Wersja z dnia 01:00, 5 mar 2023

Grafika:Kamil-Nowinski-300px.jpg

Kamil 'Kamilos' Nowiński. Urodzony w 1978 we Wrocławiu.

Przygoda z komputerami rozpoczęła się od Commodore 116, który bardzo szybko został zamieniony na ATARI 65XE. Komputer początkowo służył do grania, ale ta forma spędzania czasu szybko go znudziła i zaczął szukać nowych form rozrywki. Tak zaczęła się nauka programowienia w BASICu podczas przerabiania granatowej książki omawiającą ten język od A do Z. Od tamtego czasu (około 1990r) programowanie okazało się jego pasją i dużo czasu spędzał na pisaniu różnych mniejszych programów. Zakup komputera ATARI poprzedzały wizyty na wrocławskiej giełdzie komputerowej, która odbywała się co tydzień w niedziele w nieistniejącym już budynku stołówki Politechniki Wrocławskiej przy skrzyżowaniu wybrzeża Wyspiańskiego i Smoluchowskiego.

To właśnie giełda była źródłem nowej wiedzy, inspiracji oraz zawiązania nowych znajomości. Tak dołączył do grupy Pentagram, której brakowało kodera. Odpowiada za kod do trzech pierwszych numerów Pentagram Zine oraz kolekcji Ascii Art.

Dość szybko nauczył się programowania w Asemblerze i od tamtej pory ilość produkcji znacząco wzrastała. Były to różnego rodzaju mniejsze programy użytkowe (Mini Camo Fonter, Appender, EOR Init, Pentagram Zine Editor, Super Fortuna Edytor, Trejser, Multi FileCopy) oraz kilka gier (np. Za dużo za mało), w tym Stryczek oraz Dangerous City, które probował (niestety bez sukcesu) wydać z pomocą wydawnictwa ASF, L.K. Avalon lub Mirage.

Przez wiele lat działał pod szyldem CamoSoft handlując programami i grami na wrocławskiej giełdzie, w miejscu przekazanym przez Pana Bogusława Kornafela, który w roku 1993 wyjechał do USA. Wcześniej jako regularny Klient zakupił rozszerzenie swojej atarynki o dodatkowe 256kB pamięci oraz hardware'owy Super Freezer, który otworzył nowe możliwości grzebania w pamięci komputera i debugowania gier i programów. Posiadanie już gruntowanej wiedzy o programowaniu w asemblerze dla 6502 oraz Freezer z rozszerzoną pamięcią powodowało, że prawie każda gra mogła być zhakowana czy np. przygotowana jej wersja plikowa (kasetowa).

Po kilku latach zakup nowego rodzinnego PC-ta zapoczątkował stopniowe odchodzenie od Atari, a później zniknięcie Kamilosa ze atarowskiej sceny na wiele lat. Odświeżenie kontaktów nastąpiło w 2022 roku od odgrzebania kilkunastu dyskietek przechowywanych biezpiecznie przez ponad 20 lat w piwnicy w dobrze zabezpieczonym kartonie. Dzięki pomocy Kaz'a (spotkanie po 25 latach) udało się odczytanie i zgranie zawartości pierwszych dyskietek z programami, grami oraz kodami źródłowymi. Jedną z takich gier była gra "Dangerous City", napisana w 1993 roku, ale nigdy nie opublikowana. Na spotkaniu z Krzysztofem pojawiała się propozycja wydania gry przez PTODT, które autor gry chętnie zaakceptował. Tak rozpoczęły się rozmowy o kilku ulepszeniach do gry i prace nad jej kodem w celu przygotowania do wydania w roku 2023 (30 lat później). Cały kod znajduje się w repozytorium GitHub, które zostanie/ło otwarte publicznie w 2024r. Do tego czasu gra będzie dostępna w sprzedaży w wersji pudełkowej na cartridge'u.

Jako wielki fan gry Problem Jasia autorstwa Jakub Husaka postanowił napisać cover tej gry pod Windows'a. Poświęcone kilka wieczorów przed i w trakcie urlopu, ostatnie szlify wykonywane były w (dosłownie) "locie" - a dokładniej podczas powrotu z urlopu w Turcji w 2022 roku. Pełny kod gry rówież dostępny publicznie w repozytorium GitHub autora. Natomiast w latach dziewięćdziesiątych wypuścił na rynek "Problem Jasia 2" - w nowej odsłonie gra zawierała nowe plakaty do ułożenia - były to obrazki z różnych popularnych gier tamtych czasów.

Zawodowo

Miłośnik przejrzystości kodu i open-source. Po ukończeniu studiów (4-letnie inżynierskie, potem 2-letnie mgr) na Politechnice Wrocławskiej pracował jako programista baz danych we wrocławskim oddziale szczecińskiej firmie SoftVig, a następnie przez kolejne kilka lat rozwijał własną działalność gospodarczą (S.C. potem Sertum Sp. z o.o.) rozwijając swoje umiejętności programowania na platformie .NET oraz w bazach danych Microsoft SQL Server. Następnie pracował kilkanaście miesięcy jako ekspert i główny architekt przy dużym projekcie dla Ministerstwa Finansów. W międzyczasie mocno zaangażowany we wrocławskiej społeczności skupionej wokół technologii baz danych firmy Microsoft oraz speaker i organizator największej w Polsce konferencji SQLDay dot. tej technologii.

W roku 2015 wyjechał do Anglii kontynuować swoją przygodę zawodową wciąż rozwijając wiedzę i umiejętności w zakresie baz i przetwarzania danych, m.in. w hurtowniach danych. Początkowo pracował na etacie, szybko jednak zaczął pracować jako konsultant coraz więcej pracując z chmurą Microsoft i usługami Azure związanymi z Data Platform. Ekspert oraz prezenter na wielu konferencjach europejskich został wyróżniony tytułem "MVP Data Platform" przez Microsoft za aktywaność w i na rzecz społeczności.

Prywatnie

Żonaty od 2012r, dwie wspaniałe córki. Od roku 2015 mieszka pod Londynem.

Linki

Personal tools