Graphics 8

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:50, 25 kwi 2024
Mono (Dyskusja | wkład)
(Ciekawostki - 240-liniowy hires)
← Previous diff
Wersja z dnia 11:51, 25 kwi 2024
Mono (Dyskusja | wkład)
(Zobacz również - tryby monochromatyczne)
Next diff →
Linia 21: Linia 21:
== Zobacz również == == Zobacz również ==
-[[Graph8]]+* [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]
 +* [[Graph8]]
[[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]

Wersja z dnia 11:51, 25 kwi 2024

GR.8

Ósmy tryb graficzny w numeracji Atari OS, zwany też Hires. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0F.

  • Kolory: 2 jasności tego samego koloru (tryb monochromatyczny)
  • Proporcje piksela: 1x1
  • Rozdzielczość pozioma: 320 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 256 lub 384.
  • Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Rejestry określające kolory:

W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.

Ekran w tyb trybie zajmuje 40*192=7680 ($1E00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.

Ciekawostki

Zobacz również

Personal tools