Graphics 0

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:49, 25 kwi 2024
Mono (Dyskusja | wkład)
(Ciekawostki - 240-liniowy hires)
← Previous diff
Wersja z dnia 11:51, 25 kwi 2024
Mono (Dyskusja | wkład)
(Zobacz również - tryby monochromatyczne)
Next diff →
Linia 18: Linia 18:
== Zobacz również == == Zobacz również ==
 +* [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]
* [[SGE]] * [[SGE]]
* [[Kody ekranowe]] * [[Kody ekranowe]]

Wersja z dnia 11:51, 25 kwi 2024

GR.0

Zerowy tryb w numeracji Atari OS (ANTIC $02). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do Graphics 0 może być zlogosowany tryb 8. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. Generator znaków zawiera definicje 128 znaków.

Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).

Rejestry określające kolory:

W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.

Ekran w tym trybie zajmuje 40*24=960 ($3C0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.

Ciekawostki

Zobacz również

Personal tools