Graphics 1
From Atariki
Wersja z dnia 19:18, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (okno tekstowe) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (tym) |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
* %11 - [[Rejestry GTIA#COLPF3|COLPF3 ($D019)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF3S|COLPF3S ($02C7)]]). | * %11 - [[Rejestry GTIA#COLPF3|COLPF3 ($D019)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF3S|COLPF3S ($02C7)]]). | ||
- | Ekran w tyb trybie zajmuje 20*24=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. | + | Ekran w tym trybie zajmuje 20*24=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. |
Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]]. | Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]]. | ||
Aktualna wersja
Pierwszy tryb w numeracji Atari OS (ANTIC $06). Tryb tekstowy 20x24 znaki. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x1 (jak w Graphics 15) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. W tym trybie generator znaków zawiera jedynie 64 definicje. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).
Kolor tła (piksel o wartości 0) pobierany jest zawsze z rejestru COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)) (także kolor ramki).
Kolor znaku (piksel o wartości 1) wybierany jest za pośrednictwem dwóch najstarszych bitów kodu znaku w pamięci ekranu:
- %00 - COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)),
- %01 - COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)),
- %10 - COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6)),
- %11 - COLPF3 ($D019) (cień COLPF3S ($02C7)).
Ekran w tym trybie zajmuje 20*24=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.