ANTIC 3

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:51, 25 kwi 2024
Mono (Dyskusja | wkład)
(Zobacz również - tryby monochromatyczne)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(link do "tryby wysokiej rozdzielczości")
Linia 12: Linia 12:
* Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]); * Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]);
* Jasność grafiki - piksel o wartości 1 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]). * Jasność grafiki - piksel o wartości 1 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]).
-W tym trybie analogicznie, jak w [[Graphics 0]] zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]].+W tym trybie analogicznie, jak w [[Graphics 0]] zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby wysokiej rozdzielczości]].
Ekran w tym trybie może zająć od 32*24=768 ($300), przez 40*24=960 ($3C0) aż do 48*24=1152 ($480) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem, analogicznie jak ma to miejsce w [[Graphics 0]]. Ekran w tym trybie może zająć od 32*24=768 ($300), przez 40*24=960 ($3C0) aż do 48*24=1152 ($480) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem, analogicznie jak ma to miejsce w [[Graphics 0]].
Linia 21: Linia 21:
== Zobacz również == == Zobacz również ==
-* [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]+* [[Tryby wysokiej rozdzielczości]]
* [[Kody ekranowe]] * [[Kody ekranowe]]
[[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]

Aktualna wersja

Tryb który nie ma odpowiednika w trybach Atari OS (ANTIC $03). Tryb tekstowy, podobny do Graphics 0, ale o wymiarach znaku 8x10 pikseli. Na ekranie można więc wyświetlić maksymalnie 24 wiersze w takim trybie. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku Graphics 0.

Generator znaków zawiera definicje 128 znaków, ale każdy znak definiowany jest 8 a nie 10 bajtami. Z tego powodu ANTIC wyodrębnia dwie grupy znaków:

  • $00-$5F - bajty znaku definiują pierwsze 8 linii, w dwóch ostatnich ANTIC dostawia bajty o wartościach %00000000,
  • $60-$7F - pierwsze dwie linie zawierają %00000000, następnie wyświetlane są bajty 2-7 definicji znaku, na samym końcu bajty 0-1.

Zależności te są zobrazowane w artykule o generatorze znaków.

Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).

Rejestry określające kolory:

W tym trybie analogicznie, jak w Graphics 0 zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby wysokiej rozdzielczości.

Ekran w tym trybie może zająć od 32*24=768 ($300), przez 40*24=960 ($3C0) aż do 48*24=1152 ($480) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem, analogicznie jak ma to miejsce w Graphics 0.

Ciekawostki

Zobacz również

Personal tools