Graphics 1

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:24, 14 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(chact)
← Previous diff
Wersja z dnia 19:18, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(okno tekstowe)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Gr1.png|GR.1|right]] [[Grafika:Gr1.png|GR.1|right]]
-Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $06]]). Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x1 (jak w [[Graphics 15]]) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów.+Pierwszy tryb w numeracji Atari OS ([[ANTIC Display List|ANTIC $06]]). Tryb tekstowy 20x24 znaki. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x1 (jak w [[Graphics 15]]) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów.
W tym trybie [[generator znaków]] zawiera jedynie 64 definicje. W tym trybie [[generator znaków]] zawiera jedynie 64 definicje.
Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru [[Rejestry ANTIC-a#CHRCTL|CHACTL ($D401)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#CHACT|CHACT ($2F3)]]). Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru [[Rejestry ANTIC-a#CHRCTL|CHACTL ($D401)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#CHACT|CHACT ($2F3)]]).
Linia 13: Linia 13:
* %11 - [[Rejestry GTIA#COLPF3|COLPF3 ($D019)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF3S|COLPF3S ($02C7)]]). * %11 - [[Rejestry GTIA#COLPF3|COLPF3 ($D019)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF3S|COLPF3S ($02C7)]]).
-{{stub}}+Ekran w tyb trybie zajmuje 20*24=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.
 +Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]].
 + 
 +== Zobacz również ==
 +* [[Kody ekranowe]]
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]

Wersja z dnia 19:18, 20 lip 2022

GR.1

Pierwszy tryb w numeracji Atari OS (ANTIC $06). Tryb tekstowy 20x24 znaki. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x1 (jak w Graphics 15) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. W tym trybie generator znaków zawiera jedynie 64 definicje. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).

Kolor tła (piksel o wartości 0) pobierany jest zawsze z rejestru COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)) (także kolor ramki).

Kolor znaku (piksel o wartości 1) wybierany jest za pośrednictwem dwóch najstarszych bitów kodu znaku w pamięci ekranu:

Ekran w tyb trybie zajmuje 20*24=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.

Zobacz również

Personal tools