Graphics 1

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:26, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(zajetosc pamieci)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(tym)
Linia 13: Linia 13:
* %11 - [[Rejestry GTIA#COLPF3|COLPF3 ($D019)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF3S|COLPF3S ($02C7)]]). * %11 - [[Rejestry GTIA#COLPF3|COLPF3 ($D019)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF3S|COLPF3S ($02C7)]]).
-Ekran w tyb trybie zajmuje 20*24=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.+Ekran w tym trybie zajmuje 20*24=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem.
 +Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]].
== Zobacz również == == Zobacz również ==

Aktualna wersja

GR.1

Pierwszy tryb w numeracji Atari OS (ANTIC $06). Tryb tekstowy 20x24 znaki. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x1 (jak w Graphics 15) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. W tym trybie generator znaków zawiera jedynie 64 definicje. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).

Kolor tła (piksel o wartości 0) pobierany jest zawsze z rejestru COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)) (także kolor ramki).

Kolor znaku (piksel o wartości 1) wybierany jest za pośrednictwem dwóch najstarszych bitów kodu znaku w pamięci ekranu:

Ekran w tym trybie zajmuje 20*24=480 ($1E0) bajtów. Każdy znak kodowany jest jednym bajtem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.

Zobacz również

Personal tools