Overmind
From Atariki
Wersja z dnia 05:32, 6 sie 2006 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:17, 21 wrz 2006 Miker (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
- | Powstało za sprawą wielkiej determinacji koderów grupy a w szczególności [[Seban|Sebana]] i [[Rzóg|Rzóga]]. Demo składa się wyłącznie z efektów powstałych po [[Shadows Party 1994]]. | + | Powstało za sprawą wielkiej determinacji koderów grupy a w szczególności Sebana i Rzóga. [[Demo]] składa się wyłącznie z efektów powstałych po [[Shadows Party 1994]]. |
Linia 8: | Linia 8: | ||
- | Uczestnicy [[QuaST 1995]] niewątpliwie pamiętają 3 koderów, którzy przez kilkadziesiąt godzin non-stop składali swoje [[demo]], ustanawiając prawdopodobnie rekord Guinessa w kodowaniu. Mimo niedokończonego dema [[Slight|Slight-ci]] zajęli pierwsze miejsce w demo-compo na QuaST 1995. Miesięczna sesja kodowania spowodowała jednak tak trwały uraz u członków grupy, że finalna wersja dema pojawiła się w oficjalnym obiegu dopiero ponad rok po premierze (po czym sama grupa formalnie przestała istnieć na scenie Atari [[XL]]/[[XE]]). | + | Uczestnicy [[QuaST 1995]] niewątpliwie pamiętają 3 koderów, którzy przez kilkadziesiąt godzin non-stop składali swoje [[demo]], ustanawiając prawdopodobnie rekord Guinessa w kodowaniu. Mimo niedokończonego dema [[Slight|Slight-ci]] zajęli pierwsze miejsce w demo-compo na QuaST 1995. Miesięczna sesja kodowania spowodowała jednak tak trwały uraz u członków grupy, że finalna wersja dema pojawiła się w oficjalnym obiegu dopiero ponad rok po premierze (po czym sama grupa formalnie przestała istnieć na [[scena|scenie]] Atari [[XL]]/[[XE]]). |
To demo do dziś stanowi jedną z tych produkcji, które trzeba koniecznie obejrzeć. | To demo do dziś stanowi jedną z tych produkcji, które trzeba koniecznie obejrzeć. | ||
- | Zajmuje 3 strony dyskietki, muzyka gra (prawie) non-stop (dogrywana podczas trwania innych efektów! -> non-stop na pierwszych 2ch stronach). | + | Zajmuje 3 strony dyskietki, muzyka gra (prawie) non-stop (dogrywana podczas trwania innych efektów! -> non-stop na pierwszych 2ch stronach) no i wymaga tylko... 64 kB [[RAM]]u. |
Linia 21: | Linia 21: | ||
*kod: [[Seban]], [[Rzóg]], [[TLB]], [[SoTe]] | *kod: [[Seban]], [[Rzóg]], [[TLB]], [[SoTe]] | ||
*muzyka: [[Miker]], [[X-Ray]], [[Samurai]] | *muzyka: [[Miker]], [[X-Ray]], [[Samurai]] | ||
- | *grafika: [[P.W.]], [[SoTe]], [[Dracon]] | + | *grafika: [[P.W.]], SoTe, [[Dracon]] |
Wersja z dnia 20:17, 21 wrz 2006
Jedno z najlepszych dem na małe Atari, klasyka przez bardzo duże K.
Powstało za sprawą wielkiej determinacji koderów grupy a w szczególności Sebana i Rzóga. Demo składa się wyłącznie z efektów powstałych po Shadows Party 1994.
Na miesiąc przed party QuaST 1995, członkowie grupy zaokrętowali prawie na stałe w nowo wyremontowanym mieszkaniu Sebana. Tam podczas codziennych, całonocnych sesji powstał specyficzny design tej produkcji. Sąsiedzi niewątpliwie zapamiętali 3 nieudane próby podpalenia mieszkania Sebana w wyniku kulinarnych eksperymentów Rzóga, z niewielką pomocą Mikera, moduł Defloration autorstwa EMAX-a/TRSI oraz ożywione nocne dyskusje z Mikerem, np. "Rzóg: Miker czy te punkty wystają? ... Miker: Poje$#&@ was?!". Członkowie grupy nauczyli się wówczas jeść wyłącznie hot-dogi, spać 2 godziny dziennie, a co poniektórzy nawet pić ketchup. ;) Niestety na party pojechali z niedokończoną produkcją.
Uczestnicy QuaST 1995 niewątpliwie pamiętają 3 koderów, którzy przez kilkadziesiąt godzin non-stop składali swoje demo, ustanawiając prawdopodobnie rekord Guinessa w kodowaniu. Mimo niedokończonego dema Slight-ci zajęli pierwsze miejsce w demo-compo na QuaST 1995. Miesięczna sesja kodowania spowodowała jednak tak trwały uraz u członków grupy, że finalna wersja dema pojawiła się w oficjalnym obiegu dopiero ponad rok po premierze (po czym sama grupa formalnie przestała istnieć na scenie Atari XL/XE).
To demo do dziś stanowi jedną z tych produkcji, które trzeba koniecznie obejrzeć.
Zajmuje 3 strony dyskietki, muzyka gra (prawie) non-stop (dogrywana podczas trwania innych efektów! -> non-stop na pierwszych 2ch stronach) no i wymaga tylko... 64 kB RAMu.
Istnieją dwie wersje tego dema: oryginalna i działająca zarówno z emulatorem a także gdy używamy SIO2PC zamiast stacji dysków. Wersja ta została zmodyfikowana przez HARD Software i można pobrać ją z tego miejsca Overmind - patched version. Wesja poprawiona zawiera 3 modyfikacje pierwszego loadera. Po pierwsze nie sprawdza ona już dysk jest zabezpieczony przed zapisem. Drugą modyfikacją jest usunięcie sprawdzenia prędkości odczytu z dysku. Trzecią poprawką jest usunięcie testu czy mamy wersję GTIA pracującą w systemie PAL.