Kody ekranowe
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 22:51, 31 maj 2010 Mono (Dyskusja | wkład) (mapowanie kodów) ← Previous diff |
Wersja z dnia 23:05, 31 maj 2010 Mono (Dyskusja | wkład) (wartości kodów) Next diff → |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
<table border=1> | <table border=1> | ||
- | <tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td></tr> | + | <tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td><td>GR0</td><td>GR12/GR13</td></tr> |
- | <tr><td>$00..$1f</td><td>$20..$5f</td></tr> | + | <tr><td>$00..$1f</td><td>$40..$5f</td><td>znaki normalne</td><td>kolor pary %11 brany z COLPF2</td></tr> |
- | <tr><td>$20..$5f</td><td>$00..$3f</td></tr> | + | <tr><td>$20..$5f</td><td>$00..$3f</td><td>znaki normalne</td><td>kolor pary %11 brany z COLPF2</td></tr> |
- | <tr><td>$60..$7f</td><td>$60..$7f</td></tr> | + | <tr><td>$60..$7f</td><td>$60..$7f</td><td>znaki normalne</td><td>kolor pary %11 brany z COLPF2</td></tr> |
+ | <tr><td>$80..$9f</td><td>$c0..$df</td><td>znaki w inverse</td><td>kolor pary %11 brany z COLPF3</td></tr> | ||
+ | <tr><td>$a0..$df</td><td>$80..$bf</td><td>znaki w inverse</td><td>kolor pary %11 brany z COLPF3</td></tr> | ||
+ | <tr><td>$e0..$ff</td><td>$e0..$ff</td><td>znaki w inverse</td><td>kolor pary %11 brany z COLPF3</td></tr> | ||
</table> | </table> | ||
Linia 15: | Linia 18: | ||
<table border=1> | <table border=1> | ||
- | <tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td></tr> | + | <tr><td>ATASCII</td><td>kody ekranowe</td><td>GR1/GR2</td></tr> |
- | <tr><td>$20..$5f</td><td>$00..$3f</td></tr> | + | <tr><td>$00..$1f</td><td>$40..$5f</td><td>kolor znaku brany z COLPF1</td></tr> |
+ | <tr><td>$20..$5f</td><td>$00..$3f</td><td>kolor znaku brany z COLPF0</td></tr> | ||
+ | <tr><td>$60..$7f</td><td>$60..$7f</td><td>kolor znaku brany z COLPF1</td></tr> | ||
+ | <tr><td>$80..$9f</td><td>$c0..$df</td><td>kolor znaku brany z COLPF3</td></tr> | ||
+ | <tr><td>$a0..$df</td><td>$80..$bf</td><td>kolor znaku brany z COLPF2</td></tr> | ||
+ | <tr><td>$e0..$ff</td><td>$e0..$ff</td><td>kolor znaku brany z COLPF3</td></tr> | ||
</table> | </table> | ||
Tryby te korzystają tylko z połowy [[Generator znaków|generatora znaków]], ponieważ bity 6 i 7 wybierają kolor znaku. | Tryby te korzystają tylko z połowy [[Generator znaków|generatora znaków]], ponieważ bity 6 i 7 wybierają kolor znaku. |
Wersja z dnia 23:05, 31 maj 2010
Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.
Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe dla trybów 0, 12 i 13 OS przedstawia poniższa tabela:
ATASCII | kody ekranowe | GR0 | GR12/GR13 |
$00..$1f | $40..$5f | znaki normalne | kolor pary %11 brany z COLPF2 |
$20..$5f | $00..$3f | znaki normalne | kolor pary %11 brany z COLPF2 |
$60..$7f | $60..$7f | znaki normalne | kolor pary %11 brany z COLPF2 |
$80..$9f | $c0..$df | znaki w inverse | kolor pary %11 brany z COLPF3 |
$a0..$df | $80..$bf | znaki w inverse | kolor pary %11 brany z COLPF3 |
$e0..$ff | $e0..$ff | znaki w inverse | kolor pary %11 brany z COLPF3 |
Kody o wartościach $80..$ff mapowane są analogicznie (po zignorowaniu bitu 7, który powoduje odwrócenie kolorów znaku w trybie 0 lub wybór 5 koloru w trybach 12 i 13 OS).
Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe dla trybów 1 i 2 OS przedstawia poniższa tabela:
ATASCII | kody ekranowe | GR1/GR2 |
$00..$1f | $40..$5f | kolor znaku brany z COLPF1 |
$20..$5f | $00..$3f | kolor znaku brany z COLPF0 |
$60..$7f | $60..$7f | kolor znaku brany z COLPF1 |
$80..$9f | $c0..$df | kolor znaku brany z COLPF3 |
$a0..$df | $80..$bf | kolor znaku brany z COLPF2 |
$e0..$ff | $e0..$ff | kolor znaku brany z COLPF3 |
Tryby te korzystają tylko z połowy generatora znaków, ponieważ bity 6 i 7 wybierają kolor znaku.