Overmind

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 05:32, 6 sie 2006
Miker (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 20:17, 21 wrz 2006
Miker (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 2: Linia 2:
-Powstało za sprawą wielkiej determinacji koderów grupy a w szczególności [[Seban|Sebana]] i [[Rzóg|Rzóga]]. Demo składa się wyłącznie z efektów powstałych po [[Shadows Party 1994]]. +Powstało za sprawą wielkiej determinacji koderów grupy a w szczególności Sebana i Rzóga. [[Demo]] składa się wyłącznie z efektów powstałych po [[Shadows Party 1994]].
Linia 8: Linia 8:
-Uczestnicy [[QuaST 1995]] niewątpliwie pamiętają 3 koderów, którzy przez kilkadziesiąt godzin non-stop składali swoje [[demo]], ustanawiając prawdopodobnie rekord Guinessa w kodowaniu. Mimo niedokończonego dema [[Slight|Slight-ci]] zajęli pierwsze miejsce w demo-compo na QuaST 1995. Miesięczna sesja kodowania spowodowała jednak tak trwały uraz u członków grupy, że finalna wersja dema pojawiła się w oficjalnym obiegu dopiero ponad rok po premierze (po czym sama grupa formalnie przestała istnieć na scenie Atari [[XL]]/[[XE]]).+Uczestnicy [[QuaST 1995]] niewątpliwie pamiętają 3 koderów, którzy przez kilkadziesiąt godzin non-stop składali swoje [[demo]], ustanawiając prawdopodobnie rekord Guinessa w kodowaniu. Mimo niedokończonego dema [[Slight|Slight-ci]] zajęli pierwsze miejsce w demo-compo na QuaST 1995. Miesięczna sesja kodowania spowodowała jednak tak trwały uraz u członków grupy, że finalna wersja dema pojawiła się w oficjalnym obiegu dopiero ponad rok po premierze (po czym sama grupa formalnie przestała istnieć na [[scena|scenie]] Atari [[XL]]/[[XE]]).
To demo do dziś stanowi jedną z tych produkcji, które trzeba koniecznie obejrzeć. To demo do dziś stanowi jedną z tych produkcji, które trzeba koniecznie obejrzeć.
-Zajmuje 3 strony dyskietki, muzyka gra (prawie) non-stop (dogrywana podczas trwania innych efektów! -> non-stop na pierwszych 2ch stronach).+Zajmuje 3 strony dyskietki, muzyka gra (prawie) non-stop (dogrywana podczas trwania innych efektów! -> non-stop na pierwszych 2ch stronach) no i wymaga tylko... 64 kB [[RAM]]u.
Linia 21: Linia 21:
*kod: [[Seban]], [[Rzóg]], [[TLB]], [[SoTe]] *kod: [[Seban]], [[Rzóg]], [[TLB]], [[SoTe]]
*muzyka: [[Miker]], [[X-Ray]], [[Samurai]] *muzyka: [[Miker]], [[X-Ray]], [[Samurai]]
-*grafika: [[P.W.]], [[SoTe]], [[Dracon]]+*grafika: [[P.W.]], SoTe, [[Dracon]]

Wersja z dnia 20:17, 21 wrz 2006

Jedno z najlepszych dem na małe Atari, klasyka przez bardzo duże K.


Powstało za sprawą wielkiej determinacji koderów grupy a w szczególności Sebana i Rzóga. Demo składa się wyłącznie z efektów powstałych po Shadows Party 1994.


Na miesiąc przed party QuaST 1995, członkowie grupy zaokrętowali prawie na stałe w nowo wyremontowanym mieszkaniu Sebana. Tam podczas codziennych, całonocnych sesji powstał specyficzny design tej produkcji. Sąsiedzi niewątpliwie zapamiętali 3 nieudane próby podpalenia mieszkania Sebana w wyniku kulinarnych eksperymentów Rzóga, z niewielką pomocą Mikera, moduł Defloration autorstwa EMAX-a/TRSI oraz ożywione nocne dyskusje z Mikerem, np. "Rzóg: Miker czy te punkty wystają? ... Miker: Poje$#&@ was?!". Członkowie grupy nauczyli się wówczas jeść wyłącznie hot-dogi, spać 2 godziny dziennie, a co poniektórzy nawet pić ketchup. ;) Niestety na party pojechali z niedokończoną produkcją.


Uczestnicy QuaST 1995 niewątpliwie pamiętają 3 koderów, którzy przez kilkadziesiąt godzin non-stop składali swoje demo, ustanawiając prawdopodobnie rekord Guinessa w kodowaniu. Mimo niedokończonego dema Slight-ci zajęli pierwsze miejsce w demo-compo na QuaST 1995. Miesięczna sesja kodowania spowodowała jednak tak trwały uraz u członków grupy, że finalna wersja dema pojawiła się w oficjalnym obiegu dopiero ponad rok po premierze (po czym sama grupa formalnie przestała istnieć na scenie Atari XL/XE).


To demo do dziś stanowi jedną z tych produkcji, które trzeba koniecznie obejrzeć. Zajmuje 3 strony dyskietki, muzyka gra (prawie) non-stop (dogrywana podczas trwania innych efektów! -> non-stop na pierwszych 2ch stronach) no i wymaga tylko... 64 kB RAMu.


Istnieją dwie wersje tego dema: oryginalna i działająca zarówno z emulatorem a także gdy używamy SIO2PC zamiast stacji dysków. Wersja ta została zmodyfikowana przez HARD Software i można pobrać ją z tego miejsca Overmind - patched version. Wesja poprawiona zawiera 3 modyfikacje pierwszego loadera. Po pierwsze nie sprawdza ona już dysk jest zabezpieczony przed zapisem. Drugą modyfikacją jest usunięcie sprawdzenia prędkości odczytu z dysku. Trzecią poprawką jest usunięcie testu czy mamy wersję GTIA pracującą w systemie PAL.



pouet.gif

Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=9748

Personal tools