Kody ekranowe
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 22:51, 31 maj 2010
Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.
Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe dla trybów 0, 12 i 13 OS przedstawia poniższa tabela:
ATASCII | kody ekranowe |
$00..$1f | $20..$5f |
$20..$5f | $00..$3f |
$60..$7f | $60..$7f |
Kody o wartościach $80..$ff mapowane są analogicznie (po zignorowaniu bitu 7, który powoduje odwrócenie kolorów znaku w trybie 0 lub wybór 5 koloru w trybach 12 i 13 OS).
Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe dla trybów 1 i 2 OS przedstawia poniższa tabela:
ATASCII | kody ekranowe |
$20..$5f | $00..$3f |
Tryby te korzystają tylko z połowy generatora znaków, ponieważ bity 6 i 7 wybierają kolor znaku.