Kody ekranowe

From Atariki

Revision as of 22:51, 31 maj 2010; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.

Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe dla trybów 0, 12 i 13 OS przedstawia poniższa tabela:

ATASCIIkody ekranowe
$00..$1f$20..$5f
$20..$5f$00..$3f
$60..$7f$60..$7f

Kody o wartościach $80..$ff mapowane są analogicznie (po zignorowaniu bitu 7, który powoduje odwrócenie kolorów znaku w trybie 0 lub wybór 5 koloru w trybach 12 i 13 OS).

Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe dla trybów 1 i 2 OS przedstawia poniższa tabela:

ATASCIIkody ekranowe
$20..$5f$00..$3f

Tryby te korzystają tylko z połowy generatora znaków, ponieważ bity 6 i 7 wybierają kolor znaku.

Personal tools